onsdag 19 december 2007

Fångad

.. av en stormvind?
Usch så de har blåst kallt idag. Ändå ingen snö så långt ögat kan nå...bara ynka -1/-2 grader kallt.
Efter mitt arbetspass idag åkte jag hem till mamma o fick pytt-i-pannan.
Där konstaterades även att julafton kommer bli rätt trist iår igen, dvs att de bara blir mamma, pappa o jag under dagen, sen ska vi kanske åka till bror på kvällen, eller att dom kommer ut till mamms o papps... jag hade ju sett fram emot först o främst va ute i stugan som förra året. Men mamma drog nåt trist nödrim om att hon inte vart där ute o inget julfint är det o.s.v (jaddi jadda) o sen skulle de ju vart kul om bror med familj kunde vart med oss under dagen iår... men men. Så kan de va. De får bli som de blir. Juldagen är jag ju iaf upptagen på eftermiddagen/kvällen.
När jag väl kom hem ringde jag Isabell som sa att jag var välkommen kl 6.
Där blev jag kvar till 9! :D
Baby (Abbies syster) Va sååå himla söt, har tyckt att hon sett lite konstog ut på bilderna jag sett, men ack så fel! O myycket mindre än Abbie. De konstaterade vi ganska så snabbt! Baby är mindre o kompakt, medan Abbie är smal/lång o blobbig. Så hon lär nog gå upp ett par kilo till :S
Viktigt att hålla henne i trim bara så hon inte får en massa onödig extravikt o dra på när hon är så stor.
Hon mår bättre idag iaf, inte lika hängig, har fått lite mer mat o så. Får se vad som kommer ut ur systemet när de väl ger med sig :P
Sen hade dom ju 3 valpar kvar sen kullen dom haft hemma hos sig. JAG DOG! SÅ SÖTA!
Små bjäbbar :) En söting skulle dom behålla - Bella. Jag ville smuggla med henne hem...
O förutom dom så var ju Kicki där (mamman till småbjäbbarna) o Tindra förståss (deras egna pansargris)
O dom vanliga små barnen Lydia o Hanna förståss.
Mycket trevligt besök.
Det är inte varje dag man ger nån 5000:- i hundralappar *haha* De ända bankomaten spottade ut ju :P Cash is king. Skulle gå till en ny kamera tänkte dom. Smart investering tyckte jag!
Nu har jag ont i huvvet... drack 2 glas juice förut så de ger nog med sig under sömnen.
Imorrn är de en vecka kvar tills B kommer hem... Månne den gå fort.
För nu börjar jag snart vänja mig av vid honom...bengan vem? huh? I donno.
Vi vänjer oss av med flocken, jag, Abbie o Hobbe.
Torrshda imorrn! Köpa lite klappisar efter jobbet...
Thats a wrap, folks.

Inga kommentarer: