onsdag 12 december 2007

oNsDaG *LiKzOm*

MaN BaH, HaLlÅ?!
TyP...
Idag har Håkan verkligen visat vart skåpet ska stå i trafiken...
Som ni säkert vet så åkte ju undertecknad på en böter av farbror blå förra veckan, 1500:-
Idag satte vi nog rekord.
Sofie mådde dåligt, så chefen fick åka o hämta henne, under färden passar hon på att krocka med en HSB bil.
& en annan kvinnlig förare fick fort-böter på 2800:- *DÄM!*
Det ser inte ljust ut (på kamerun's avbytarbänk)
STORT polispådrag i den här stan nu alltså. o HUR shyrre shysst är de o göra sånna storsatsningar strax innan jul? TACKAR som ödmjukast. Folk blir ju ruinerade... dock på egen bevåg visserligen... men ändå.
Såg 4-5 polis piket (?) bilar plus en svart skåp bil som de stog polis på (såg nästa ut som en sån där dom har med i CSI som de hoppar ur en massa snipers ifrån) stanna till vid Herrbeta imorrse, vid macken där. MÅste in på Corren o se om de står nåt. Dom SKULLE ju kunnat vart jävligt hungriga o bestämmde sig allihop för att käka frulle på just den macken...
Jag tycker man borde få nån slags ersättning för att man kör mycket bil i tjänsten.
Vi har ju dubbel så stor risk att råka ut för både olyckor och böter hit o dit, än vad en arbetare som inte kör bil om dagarna gör... visst!?
Nån hundring i mån iaf?
Come on...

Nu har jag o broder kommit på vad mamma ska få i julklapp iaf. One down, 3 to go.
Vad ska jag köpa åt B då? Jag gillar inte sånt här, egentligen... så himla svårt ju. O jag är sån där typiskt person som inte bara kan köpa nån grej som inte betyder nåt, de MÅSTE ju ligga nån tanke bakom. Jag tror jag vet vad jag ska köpa dock, ska ta nån dag på stan o kika lite ;)

Det luktar våldtäktsman i min trappuppgång.. däääm... m.a.o. de stinker herrparfym. Fast en god en, den luktar nästan godis...på vippen till tjejparfym, fast det är de inte... Han måste ha gjort en raggadish med hela flaskan...

Hittade Hobbes leksaksboll som man stoppar in godis i, så får han putta på den tills de ramlar ut. Den fick Abbie leka med en stund... en kort stund.. tills den gick sönder.
Hon var nöjd iaf.


Alldeles snart är de bonde Söker Fru, idag ska dom välja!
Jag älskar den serien alltså.. man blir så glad. Dels av sommaren o dels av deltagarna... haha.
Jag vill lätt bli lantmajja när jag blir stor. Skulle ju va hel mysigt o bo granne med nån bonde/ladugård så man kan hjälpa till med djuren o så.
I ett stort rött hus med vita knutar, dubbelgarage, grusad gång upp till dörren.. jä.. you know...
Så får de bli!

Tack o hej, leverpastej.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det svider med böter du...vi får väl vara glada så länge vi har lappen kvar...

Anonym sa...

Sa Lollypop....

Nica Hansson sa...

Du menar det lilla rosa? :) Jo de får man väl vara.. känns som man har betalar körkortet en gång till om man ska räkna med alla böter man lyckats få med sig under åren :D