torsdag 20 december 2007

Jag är ball

Dagen började som vanligt mörkt o tröttsam.
Åkte till norrpan en sväng o hängde gäng med Jula folket.
Lagerkillen är för rolig alltså... :)
Åkte hem o tog en promenix med Abbie "The kebabbiedogger" på kanalbanken.
Igår när vi gick där mötte vi Oden, en 5 årig amstaff o hans ägare. Har sett dom förr på kanalbanken när man vart ute o gått, men då hade jag ju ingen hund. Vi stannade o pratade lite o Abbie skulle självklart hoppa o våldsföra sig på Oden. Idag mötte vi dom igen, på nästan exakt samma ställe. Börjar bli lite creapy, får nog gå en annan rutt imorgon :P Om hon inte hänger med in till B förståss...
Sen efter frukost konstaterade att vi knappt fått några julklappar från kunderna iår. En ynka Aladdin ask...
S o jag fick åka till Malmstaden o städa på eftermiddagen. Man kunde ju alltid hoppas på o få en sån där julpåse med godis som vi sett att alla andra hade inne på sina kontor. Men glöm o dröm att nån skulle ge städerskorna nånting för deras hårda arbete...
Sen åkte vi vidare o städade lite trappor.
O där i trappuppgången i T1 hängde den, en påse som de stog " Lokalvårdarna" på.
O de va godis i :) Då blev vi lite glada. Först stog vi en bra stund o undrade om de evrkligen VA vår påse, eller om de fanns några andra lokalvårdare.. men vi kom fram till att de va våran tillslut... i vilket fall som helst så tog vi den af :D

Vet inte om de va nån som kollade in länken jag la in i förrgår, under mitt på-ande av EMD...? Erik, Danny o Mattias som börjat sjunga ihop?
Anyhow. Jag va ju inne på mixmegapols hemsida o tittade på bilderna o så, glutta lite som vanligt. Där såg man även att EMD hade skrivit sina autografer på 2 papper som skulle lottas ut till lyssnarna. Vad man skulle göra för att få en?
Man skulle anta att grabbarna var inslagna i ett paket, o sedan göra ett julklappsrim till det.
ooh... jaaa... de är ju pinsamt egentligen... Men Nica är ju inte sen på o visa sina magnifika skills i o rimma, så jag drog ihop nåt lite snabbt o lustigt o postade sedan rimmet o mitt mobilnummer i "kommentarer" som man då skulle. Tänkte inte mer på det, va ju mest en sån där kul grej bara.
O idag så... ja... ni kan ju gissa själva... Nathanael ringer ju o säger att jag vunnit de där jävla pappret med autografer *HAHA* Mäkta stolt man är då! I got maaad skills I tell you :)
Lite småstolt över mig själv, även om inte priset var upp över skyarna så har jag iaf vunnit nånting! Eriks autograf skulle man ju nästan rama in... o visa för honom sen när vi gift oss. Resten funderar jag o sälja på E-bay :D
HÖGSTBJUDANDE FJORTIS: Come and get it.
(säger den 24'åriga bruden som gjort ett helt rim för o vinna, haha)
Ni vill ni förståss läsa min lilla rim förstår jag, o de kan ni väl få.
De bör väl tilläggas att de bara typ va jag o 6 andra som överhuvudtaget tog sig tid o tävla :)

"2007-12-18 | 19:36 Av Nica

EMD-rim mobnr: 0736-7****1
Du undrar säkert vad det ligger i klappen? Du kommer snart kunna gissa när du läst klart på lappen. Tänk dig en trio med ljuvlig stämma, nu du kan höra - tillomed hemma!
Sjunk ner i fotöljen nu med din latte, För här får du självaste Erik, Danny o Matte!"

Nu ska jag slå in julklappar som jag nästintill köpt klart idag. Bara mamma o Abbie's som ska köpas imorgon. Sen ska jag dö halal i soffan med mitt stöldgods/julklapps godis?

Määäri krissmess.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Skitbra rim juh! Du och min sambo skulle kunna bilda klubb! ;)
God Jul och Gott Nytt År!

Anonym sa...

Klapp,klapp,klapp...imponerAd!!!1