söndag 23 december 2007

Govd Juvl?

Imorrn är de julafton. De känns ju verkligen...
Känner att jag inte alls tagit hand om min stackrs hund dom senaste dagarna... :S
Mycket pga att hon vart dålig i magen, o att jag vart slapp, o magsjuk.
Får bli ändring på det! Får hänga med på lite Wp träningar nu fram till mars innan min lydnadskurs börjar.
Mina mål för 2008:
Motionera o aktivera hunden o mig själv.
Snåla på allt o spara undan pengar till ev resa till slutet av året.
Byta jobb.
Typ det?
Kommer inte på nåt annat. Som är viktigt...
Det är iaf mål jag bör klara av under årets gång.
Igår gjorde jag ingenting. Nada.
Fick i mig lite mat iaf efter morgonens spyattack. Sen mådde jag bra resten av dagen , o oxå idag.
Gick o la mig o läste vid 23 nångång, toktrött.
Vaknade vid 9 imorrse. Det är bra på sätt o vis att ha hunden i sängen för då vet man hur länge man kan sova utan att en olycka inträffar :P
Gick ut en kort sväng.
Färgade håret brunt.. blev typ svart.. bös-svart eftersom jag var rätt ljus innan. Funderar på o hälla i den röda färgen jag har hemma om nån dag.. :P Rödtott va länge sen!
Åkte upp till olstorp med hunden o Cilly. Hunden hade extrem damp efter att ha sovit sig igenom en heldag i soffan med magsjuk matte. Så hon fick springa som en vilde en sväng.
Åkte hem till mamma o pappa o åt lite mat. Känner mig egentligen inte alls social ikväll, men lovade att komma tillbaka o spela mongolotto ikväll. Man måste liksom va på humör för o kunna umgås med min mamma. Hon pratar konstant om allt, kan man väl säga. Så de gäller o va på humör för att nicka o le under tiden man är där.
Vi får helt enkelt se hur de slutar ikväll.
Dom bjöd iaf på ett bingospel så de får man ju tacka för. Hoppas på en miljonvinst.
Som pappa sa: "ikväll spelar vi bingo o på annandan' ringer vi o säger upp oss"
Sound like a plan to me.
Abbie får iaf följa med upp till dom imorgon. Förstår inte varför alla ska va så larviga med att man tar med sig hunden. Herregud hon möblerar ju inte om! Oh well.. de lär dom ju iaf få se imorrn, o sen är nog Abbie välkommen närsom :) I hope...
Sitter o tittar på min p-bot här oxå... vet inte om jag ska betala in den nu eller vänta till nästa månad...dumt o skjuta upp saker oxå... den får nog dras på den här lönen... så vet man att man är clean nästa månad iaf... typ... om inte bilen går sönder o hunden blir sjuk o katten blir påkörd.

Vi håller tummarna va?

1 kommentar:

Anonym sa...

Positiva Arne..
;)

God Jul!!
Kram Lola