torsdag 13 december 2007

Lusse lelle


Lusse lelle, elva nääääääter före juuuuul.
Nu ääro vi komna.. nånting nååånting... nåting nåt...

Gud va jag längtar tillbaka till när man var liten, nu såhär års.
Lucia firanden i skolan, de va ju hur mysigt som helst. Man gick hela klassen samlad ner till gympa salen, 2 o 2 hand i hand... de kommer jag ihåg. O de var så där spännande innan lucia tåget kom in. O så fick man äta pepparkakor o dricka saft. O på lunchen så fanns det lussebullar.
Sen var man ju med själv i det där lucia tåget när man blev lite äldre... Lucia var jag aldrig, men tärna iaf. Var väl inte tillräckligt poppis :P
O för att inte glömma bort julspelet som skolan hade varje år!
DET satte igång julstämmningen om nåt!... kommer inte riktigt ihåg vad jag var när jag var med... men tror jag var en mus en gång :)
Those where the days.
Nu har man ingen julstämnning alls :P Knappt...
Kollade på julkalendern förut, den är faktiskt helt ok iår. Bra skådespelare.

Funderade på en sak när jag stog i duschen förut... o duschade (?)
Om man blir kär i någon av motsatt kön, som bestämmt sig för att göra ett könsbyte -är man Homosexuell då? eller hetro? eller rentav Bi?
Sug på den karamellen ni.
Jag hävdar att man är homo. Eftersom människan bestämmt sig för att byta kön till samma som sitt eget. Men de är ju bara jag...

B har tydligen lyckats bli magsjuk stackarn... Hoppas verkligen de går över inom kort... ni har ju bara börjat semestern än! Tänker o saknar.

Tillbaka till Lucia då.. är inte riktigt klar än.
Köpte med mig lussebullar (-katter? min katt ser inte ut som ett S...) hem igår som mamma o jag kunde gotta oss med. O de gjorde vi. Sen senare på kvälen hade jag 2 kvar o ville kalajsa på dom till tv'n. Drog igång micron på 1 minut för jag ville ha dom lite vama. Tanken var ju att jag skulle ta ut dom efter typ 10 sekunder, men glömmer såklart bort dom!!
Gårdagens i-landsproblem blev alltså: Stenhårda lussekatter.
Ååååå vilka cravings jag hade efter lussekatter sen då... "jag som va sååå suuugeeeen!!"
Idag hade chefen köpt lussekatter till oss på jobbet, o de blev en herrans drös över så jag o C tog med oss några hem. Så månne jag inte misslyckas ikväll igen!

Kollade på "Leilas Jul" förra veckan, och igår.
Jag ska LÄTT göra Rocky Road nästa vecka o ha med mig på julafton - såg så himla gott ut!
O snickerskakor måste jag göra oxå...
I can't wait ;)
Då vet ni det, händelserikt...





2 kommentarer:

Anonym sa...

"Byta kön till sitt eget"Hur mener du nu?!;)

Nica Hansson sa...

Ameeeh, att den personen byter kön till samma som man själv då! Säg de bättre själv :D