söndag 1 juni 2008

Dö halal


Vill jag göra nu.
Trodde jag skulle bli bättre över helgen men de ser bara ut o bli tjockare o täpptare.
Skitförkylning...
Vaknat två nätter/mornar irad av att jag först märker att jag är dyngsur av svett, sen börjar jag tokfrysa så dant att jag hackar tänder. Sen somnar jag igen. Riktigt äcklig känsla.
Va inte speciellt skönt o gå upp kl 7 imorrse. Kom hem sent igår efter en hel dag i yxbacken. Var hemma runt 8, gick en sväng med Abbie o kedjan. Sen hem. Färden hem från Norrköing var inte heller att leka med. Tanken var att jag skulle tanka påvägen. Men jag visste inte riktigt hur jag sulle ta mig till jetmacken därifrån. Så jag chansade att åka ända hem. Lampan började lysa när jag kom till norrköing på morgonen. Då brukar jag ofta höfta på att det är ca 10mil kvar att åka. Men då är oxå tanken helt tom, o man blir ståendes. Första slank pilen ner till de första röda strecket, sen till de sista, o sen dök det ner under de sista strecket. O jag var fortfarande inte framme :S
Väl på avfarten så kopplade jag mig så långt jag bara kunde o gasade på o små puttningar för att inte bli stannandes i en av dom 2 rondeller som komma skall.
Jag lyckades komma hela vägen fram :)
O när jag tankade gick de bara i 51 liter, de tycker jag var märkligt...
Gud var på min sida. Tack?
Milkshake är förjävla gott!! En sån maskin skulle jag vilja ha i mitt kök!!
Men mamma va som vanligt världens gulligaste o ringde mig när dom var på affären o undrade om jag ville ha nåt hemhendlat. Så jag fick min fil, yoghurt o glass :)
Imorrn tänker jag va hemma igen. De går ju förfan knappt o andas med den här skiten. Bara väser. Finns de nåt som heter förkylningsastma? Tror starkt på att jag lider av det isf.
Fick även ett samtal av en ledsen göteborgare igår. Stackers lille gumman. Hon saknar sina vänner här borta på ostkusten. O jag saknr henne såklart. Bara det att min huvud har vart fyllt med jobb, hund o sova väldigt länge nu. Ska försöka skärpa mig. Ni vet ju hur sämst jag är på o höra av mig :P

Var på utställningen idag. Första gången o allt.
Emma o sonen Kevin hängde med. En härlig unge de där, riktigt bright!
"Vi ska ju till sandvik sen o bada, där finns de sandstrand"
Kevin "Ja de heter ju SANDvik..."
Haha.
Jag var nervös men som startnummer 17 så hade vi många o titta på o få lite kött på benen. Skönt o se att de va fler som inte hade full koll på de där med att trava snyggt :P
Vi fick iaf en BIR (Bäst i Ras) eftersom de inte fanns några fler :P
O en HP (Heders Pris) så man får tävla om Bäst i show, men där blev vi avtackade med 5 andra.
Jag är helnöjd!
Sen kom jag hem o dog halal i soffan med en väldigt tung hund på magen.
Abbie har blvit tjock, fick jag höra. O de vet jag. Dock inte att hon blivit så pass större. Men de får bli o dra ner henne nu lite granna. Hälsan kommer först!
Nu ska jag återigen dö halal med ½liter jordgubbsglass i näven.


Bada ba ba baaaaa - i'm loving it. typ.








1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till dom fina utmärkelserna på utställning.
Rättelse: BIR = Bäst i ras, BIS = Best in Show och betydligt mer prestigefyllt. HP är inte fy skam, bådar gott för framtiden.