torsdag 26 juni 2008

Tårssdah

Tiden går undan!

Varför får alla för sig att jag alltid sitter vid datorn?
Jag menar, tänk.
De skulle ju kunna va så att jag hade datorn i v-rummet. Då hade jag ju sett direkt om nån skrev nånting elle dylikt. Då "sitter" jag ju vid datorn även om jag ligger i soffan o kollar på tv. Alternativt, eftersom det är 2008, så skulle ju chansen att jag har en laptop i knäet inte heller va så ofattbar.
Men nu är de ju inte så. Nej. Nica har en stationär dator -i sovrummet.
Det betyder alltså att jag inte sitter vid datorn hela kvällen.
Ändå ringer folk, fler än en faktiskt, o frågar saker o säger "ja men du sitter ju typ alltid vid datorn"
PYTTSAN! Har jag bara o säga er.
PYTTSAN!!

Imorrn är de äntligen fredag. Världens bästa dag.
Då ska jag antagligen ut o äta o dricka gott med trevligt sällskap. Jo jag tackar!
I helgen besöks kanske även Vätternfestivalen á la Motala. Beror lite på vad som sker på lördag.

Lex med husse kom ikväll o aktiverade sig lite. Eller ja, hundarna aktiverade sig. Självklart tog härket med sig regnet när han kom... ingenting kan dom göra rätt karlarna. Men de brydde sig iaf inte hundarna om utan dom fortsatte att pussas o kramas, som bara dom kan.



Lagade mat när jag kom hem idag.
Jag kallar den : Guckelmuck!
Grillkorv med smak av Ost&Bacon
Creme Fraiche -tomat o basilika
Blandade grönsaker (i mitt fall ärtor/majs/morötter)
Serveras med snabbmakaroner!

Snabbt, enkelt - o faktiskt gott!

Ja, de var väl det.

Full fart mot helgen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser rätt jäkla äckligt ut....!!!

Anonym sa...

Jag ska lätt göra Guckelmuck nån dag =) Kan bli en ny favvis *hehe*