söndag 8 juni 2008

Vi kör en snabb...

Tre långa, tre korta.
Kom igen!
Ok, den här helgen bestog alltså av en massa hundgöra.
3 dagars läger i Yxbacken, i utkanten av norrköping.
Fredagen började med att vakna så där jobbigt tidigt när man vet att man är "ledig". Åkte 6mil bort o började fejja. Självklart kom jag iväg typ 15 minuter senare än planerat för jag glömde saker hela tiden. Ska man va borta i 3 dagar o är tjej, så är de inte alls lustigt om halva lägenheten följer med.
Mycket folk var det på plats, o varmt så in i bängen.
Det märktes ganska snart att vi inte var tillräckligt många på plats, då de istortsett hela tiden fanns nånting o styra med.
Framåt senare förmiddagen delades vi iaf upp i grupper o tränade lite viktdragning. Jag hamnade med självlaste ordförande, o en dansk, som var 2 mycket trevliga män, med många goda råd. Verkligen lärorikt o se hur dom andra handskas med sina hundar oxå. Man känner sig liksom inte så dum då :P
Sen på kvällen körde vi en funpull, tävling på skoj typ. Abbie drog alla sina 5 drag som man fick o jag va dret nöjd med mina nya kunskaper :)
För er som nu börjar tröttna på allt hundsnack, kan nog ta o sluta läsa här, för de blir inte mycket annat :P
Sen blev de hallabaloo på kvällen. Vi trodde nog att folket skulle gå all-in på lördagen eftersom de va riktig tävling på lördagen. Men tydligen inte. Jag frös som ett as eftersom de kändes som de blev -10 när solen försvann.
Jag bestämde mig iaf för o slockna hos Alexandra o Ck som bor bara en bit ifrån campingen. Slapp därav att pendla en massa framotillbaka till Lkpg.
Jag ville väl hem typ 2h innan vi väl kom hem. Frös som sagt som ett as, plus att min monsterförkylning dragit sig in i bihålerna o gav mig en härligt "huvudvärk" eller va man ska kallat. Jag fick bo i lill-stugan den natten o de va gudars så skönt. Somnade väl runt 2, gick upp vid 7. inte helt okristligt få sovtimmar.
Lördagen var de tävling hela dagen. Noviserna skulle börja självklart, eftersom jag var i den gruppen. Nervös o tanksprid över att först o främst aldrig ens ha sett en tävling, heller inte deltagit, plus att jag var delaktig i gänget som höll i det hela - gjorde att man va rätt jävla.. blåst, den dagen :)
Men de va bara o köööra. Så de gjorde vi. Pressen var på plats o självklart blev vi noviser nersnackade o pennorna glöd på papprena, plus att kamerorna gick heta. Sjävklart gör man sig sedd o hörd så nu i veckan syns jag antagligen på Kanal Lokal, vet ej om de va onsdag eller måndag 18.15. Ska ta reda på det! Lägger upp en länk sen för er tattare som inte bor i Östergötland o har den skitkanalen ;)
"Får vi ställa lite frågor till dig?"
Ehmm, vänta nu, jag har precis gjort mitt första drag, röd som en pion i ansiktet o en pulls på 300...
"Ja, visst!"
Hur tänkte jag? Haha.
anywho, ska bli kul o se vad dom fått ihop. Plus läsa artikel i både Folkbladet o NT.
Abbie drog iaf på riktigt bra. Slutade på 320kg, 12ggr sin egen vikt. Fick dra upp till 380 som var 2 drag till. Men hon la sig på 350 som var draget efter 320. Men va hon jobbade o vilken kontakt jag hade med henne! Det kändes skit kul! o jag tror tillomed att jag höll mig lugn. Mycket berodde på att jag inte ens la en endaste blick på publiken när vi gick in på banan.
Sen var de allömänt spring från själva tittandet på dom andra tävlande, kiosken o gud vet allt va man skulle fixa med.
De blev en jävligt sen lördag iag. Kl var halv nio när vi åkte därifrån, jag trodde den va typ 5. Då blir man lätt förvirrad.
Hade ännu ondare i huvvet på kvällen så jag gick inte all-in som utlovat. Ju mer jag drack, desto mer huvudvärk. No sir, I can boogie på den.
Har bestiftat bekantskap med en otroligt skön tjej den här helgen iaf som fått varenda jävel o garva med sin störtsköna attityd. Love her o hennes hund/ar!
Har även lärt känna dom flesta mer, o även lite nya bekantskaper.
OM de är nån av er Wp fantaster som läser här så kan jag ju passa på o säga att min humör kanske inte verkade på topp jämt o de berodde lika mycket på värmen, som min jävla monsterförkylning, som en gnutta nervositet över alla nya ansikten. Men nästa gång blir de bättre.
idag avslutade vi skiten o de va jävligt skönt att få komma hem. låter kanske lite barskt o säga, men de har ju inte vart en lugn helg direkt.
Överlag en helt trevligt helg dock. Visst snackas det mycket hit o dit, vilket är synd, men inte alltid obefogat. Mycket hundsnack som iaf kan få mig o tröttna tillslut, o en jävla balndning på folk som gör att man går ihop med vissa o andra pallar man helt enkelt inte med.
Sen viger verkligen vissa sina liv åt den här organisationen, vilket jag oxå tycker är lite.. ja, vet inte va jag ska använda för ord. Man ska ju kunna prata om nånting annat ibland oxå kan jag tycka. Men för vissa excisterar ingenting annat. trista liv kanske till vardags eller, ja vem vet.
Natten mot idag kom vi isäng runt 4. Alexandra sov i sovrummet med hundarna o Ck skulle promt koll apå tv i andra soffan i v-rummet hos mig. En annan brud hade paxat lill-huset för den natten. Jag som inte kan sova med ljud (tittar alltid dock på tv innan jag sover själv, men då är de ju jag som har dosan o sätter på sleep) blev tvungen o väcka honom efter ca 3 minuter då de kom små snarkningar därifrån. "Nae men jag är vaken" sure, fine, visst. Efter 30sek snarkas de ännu högra. STÄNG AV TV'n CK! Ryter jag i, o de gjorde han, plus att han gick in o la sig i sängen. Tror han blev lite rädd för mig :D
På morgonen går väckarklockan av kl 07. Dvs ca 3h sömn. Dom två precis bedvid väckarklockan verkar ha dött under natten då ingen av dom stänger av skiten. Även då fick jag ryta i, efter ca 10 minuter av de där jävulska ljudet. "Ska ni ha den där igång LÄNGE TILL eller??!!"
Tur att jag finns. Så vi kom upp o iväg i tid.
Hela dagen idag har vart jävulskt seg som sagt o har bara väntat på att få åka hem. Men innan dess drog vi hem första platsen på Sprinter tävlingen. Jädrar va hon sprang :D Så nöjda så var vi. O hon fick en påse med hundgodis. Lycka!
Nog om detta.
Tycker att vissa saker går fram som x2000 tåg, men jag antar att de helt enkelt inte är samma person längre, som för en stund sen. Good luck with that, I say.
Trodde jag skulle få mördande blickar på lördagen men dom slapp jag. Tror jag. De va så mörkt så jag såg fan ingenting iaf!
Nu ligger skruttan ihopkurad i soffan o jag tänker leka hitler genom o väcka henne för en sista promenad.
Ska se hur jag lyckas med detta men min plan är iaf att gå ut med henne, sen docka i säng innan kl 21.
Solen lyser fortfarande ute, o jag har inga mörkläggningsgardiner.
Så ni kanske kan räkna ut själva hur bra de kommer gå.
De va jävligt märkligt att dra sig hemmåt igårnatt kl 4, o de hade börjat ljusna. Snacka om panik! "jag har inte somnat än o de börjar redan ljusna!!"
Shiiit de här med sommar alltså.
Woho!
Nu blickar jag frammåt mot Midsommar iaf. Hunden kanske måste följa med då nån hundvakt inte ser så ljus ut för den dagen. Kul kommer det iaf bli! O DÅ mina damer o herrar ska jag gå all-in! För då är förkylninge borta, har jag bestämmt.
De känns förjävligt att det är måndag imorrn. Helt överjävligt.

Hej då mina vänner. På återseende.

Inga kommentarer: