söndag 22 juni 2008

Man slutar aldrig att förvånas

Ska vi göra en liten resumé över midsommaraftonen då kanske?
Gick upp i ottan för att skjutsa Abbie till "dagis". Poppan skulle va dagmamma!
Sen hem igen för o spackla o fixa iordning sig. Jo, ibland tar de tid, även för mig.
Sen komma Anna med räserbilen o hämtade upp mig o C, färden bar iväg mot Ivarsbo!
(Nu kom jag på va de hette, märkligt)
När vi kom fram konstaterades att HÄR skulle jag bo. Skitmysiga små hus/stugor i ett litet trevligt område. Inte alls långt från stan heller. Ska sätta upp lappar i Tallboda... "Ge mig ett hus!"
Vi började med o korka upp lite, o förbereda förberedelserna.
Ett mycket litet kök, med alldeles för mycket folk i. Men we manage!
När götelaborg trion trillade in konstaterades nr2 att alla brudar va Team Pink för aftonen. Utan att ens ha pratat med varandra innan. Scary! Jag o götelaborg's C hade valt samma rosa topp. Vi har bra smak med andra ord ;)
Sen kom även paret från Hooden! Tyvärr hade Sofie inte känt av vibbarna av rosa, utan valde svart/vitt istället. Men hon matchade oss iaf!
Ja, sen var de ju dags för mat o lekar som sig böör.
Först en tipspromenad med väldigt märkliga frågor. Som sen resulterade i en tävling.
Som jag inte vann. På nåt sett. 1 rätt hade jag :D Strongt.
Sen körde vi lite kubb, solklart. Kommer inte ihåg vilka som vann.. *host*
Efter det återupplivade vi den gamla hederliga "dutten", som tydligen heter "klockan" i göteborg... hallå? Jag klarade 10st! Så jävla kung!.. eller drottning!..?
C visade sig vara en förklädd Zlatan o utklassade många av killarna.
Jag har fruktansvärd träningsvärk i ljumskarna idag. Vilket säkert får många o höjja på ögonbrynen o undra "Jasssåååå, va har du gjort för nåt då? *blink blink*"
Jo de ska jag tala om för er, vi spelade fotboll! Jag tog i så jag fick gräsfläckar på knäna. TOOK ONE FOR THE TEAM! :) Vi kämpade på jävligt bra Team Pink, men det gick inte riktigt vägen ändå.
Sen började fotbollen så passande på Tv, så vi tappade halva gänget.
Vi andra beslöt oss för o jobba lite mer på drickat, så vi körde pyramiden. De va ju oxå typ 100 år sen!
En riktig lekafton är va de blev. ( kan man säga så?)
Kvällen avslutades med charadspel. Jag o Calle utklassade dom andra totalt!!
Finns en himla massa bilder från kvällen. Men här kommer ett litet axplock iaf.













O igår var jag slapp o åkte som sagt ut till mor&far på landet. Dennis va där o förgyllde stämmningen som bara den med sina kommentarer. Sjukt skön unge! :D Faster är så stolt.
Han ska härmas hela tiden, o gör de med bravur. Han va lite rädd för Abbie till en början. Sen lekte vi alla 3 med hans tågbana. Plus att Dennis lekte doktor med henne. Hon fick sprutor, han lyssnade med stetoskopet på nosen o sen skulle han titta i munnen på henne med den där slickepinnen "GAPA DÅ!"
Abbie fann sig i alltihop. Hon är inge knusslig sådär. Hon fick heller inte va i soffan, för mamma. Men mamma är ju så blödig så ni ser ju sjävkla hur de slutade :P
Det va en skön dag. Bli ompysslad av sina päron som hela tiden ska äta nånting.
Först mat, sen efterätt, som fika, o lite fika igen, o lite till fika, sen kvällsmacka, o lite fika på det.
Jesus, mitt sockerintag var inte att leka med. Avslutade kvällen med o se på fotboll. Det är nog första gången på länge som jag ser en hel match från början till slut. Eller ok, tror jag råkade somna till nån gång. Men ändå!
JUST DET!
På vägen till västanvik så höll jag på o krocka med skogens konung!!
Han ( eller hon tror jag, inga horn) dök upp från ingenstans på vänstersida om vägen. O fortsätter klampa över som ingenting. Jag min dåre hade inga som helst planer på o bromsa i 90km/h utan gasade på uta hellsikke o hinner precis förbi han! Han blev något skärrad av min framfart o när jag tittar i backspegeln när vi precis åkte förbi så ser jag att han ramla ihop :(
De hade regnat o va väl halt på vägen. Hoppas hoppas att han inte gjorde sig illa iaf. Han reste sig o skuttade in i skogen direkt efteråt så jag tror nog inte att de blev så allvarligt. Men jag hade svårt o släppa de igår.
Man vet ju själv hur ont de gör när man skrapar upp knäna!




Det var min helg iaf. Idag är de söndag, igen känns de som. Vet inte alls va den här dagen bjuder på. Men enligt horoskopet skulle den bjuda på romantik till kvällen.

Välkommet!


2 kommentarer:

Anonym sa...

rosa tema?? haha

Nica Hansson sa...

jaaa, helt oplanerat. Stupids think alike tydligen :)