måndag 30 juni 2008

Varför gud?

Är du nöjd nu va?
Vad är det för hemsk jag gjort för att bli straffad som jag blivit, det senaste.. jaa.. året?
Är de inte böter, så är de andra helt ovärda utgifter, eller händelser som inte är ett dugg positiva nånstans.
Inte nog med detta gud, nu vill du få mig arbetslös oxå. Så jag inte ka betala mina räkningar, åka på mina träningar, ja... you name it.
Gud -You totalt did this. And I've done nothing wrong my friend.
Jo då mina vänner. Det ni läser är helt korrekt. efter den 31 Augusti går Nica arbetslös.
Fatta.. ARBETSLÖS!
Hur jävla ovärt är det då?
Visserligen brukar jag ha flyt så jag har väl nån form av arbete vid den tidpunkten.
Men ändå.
Jag har fan jobbat o tjänat det här landet sen jag slutade skolan, utan avbrott. O även innan dess oxå skall tilläggas.
O nu helt plötsligt får jag kicken pga arbetsbrist.
Visste inte om jag skulle skratta eller gråta när hon sa det, inför alla andra så klart. Jag o 3 till fick dra. Jag var dock den enda med fast heltidsanställning, dom andra gick på timmar.
Känns förjävligt.
Visst det är ett fucking städjobb, men det drog in 14k i månaden o det tackar jag fan inte nej till.
Inte som läget är nu med alla dessa räkningar o lån o skyhöga bensinpriser.
"Trevlig Semester Nica, ta de lugnt nu, ha de så skönt!"
Hasta la vista... hur i helvette ska jag kunna ta de lugnt i 4v när jag vet att jag kommer va utan jobb månaden efter?
Ska man ens ta ut nån semester? Jag menar, man borde ju nästan jobba för o dra in de sista lilla droppen från företaget... Men naaah. Som jag har längtat efter denna ledighet så tänker jag fan ta den. Y tyckte jag skulle gå hem imorrn o va sjuk resten av veckan, "Va fan ska du ställa upp på dom för när dom säger upp dig utan förvarning??"
Så sant, egentligen...
Sometimes life just sucks you out.
Jag som precis fått löneökning, skaffat mig ett extra knäck o tänkt fylla på sparkontot med iaf 10k, vilket jag hade kunnat gjort om jag haft jobbet kvar i 5 mån till.
Men nej.
Gud ville inte ha det så.
Håkan Städare kommer konka närsom, spring medan ni kan.

Nu ska jag försöka se de lilla positiva i hela den här röran -o det är ju a-kassan.
Mina förhoppningar ligger just nu i att hitta ett jobb som inte har ett skit med varken flippa bugare, sälja saker per telefon eller städning o göra, få ihop så många timmar som möjligt o stämpla upp resten så länge jag kan, o sen hålla tummarna för att jag får heltid... O att de är mitt drömjobb :P
Alternativt att jag hittar ett jobb i en annan stad, kanske norrköping, o flyttar dit, de vore faktiskt riktigt spännande.

Kan alla jävlar ta o hålla några tummar för mig nu då, o att detta kommer ske inom 2 månader?!

Nähä, om ni ursäktar här, kycklingen är i ugnen så snart blir de mat. Sen tänker jag gräva ner mig o dra täcket över huvudet, samt avliva en stund.

ADJÖ.

3 kommentarer:

Anonym sa...

nej vad tråkigt...Hoppas du hittar nåt nytt snart:-)

Anonym sa...

ville bara säga att jag tänker på dig. jag vet hur de känns. men kom ihåg: have no fear! :)

Anonym sa...

Varför gynna det där jävla företaget?
Sjukskriv dig fram till uppsägningsdagen!!Människor utan empati kommer inte långt här i livet..(även om dom tror d)