tisdag 1 juli 2008

Klantigt

Idag sa jag att jag skulle råna banken, inne på banken.
Tror inte de var det smartaste.
Så i ren panik av den nya FRA-lagen där storebror ser o hör dig, så sa jag snabbt efteråt:
"JAG BARA SKÄMTADE!"
Ifall de redan skickat 35 snipers på mig...
FRA-lagen ja. Är inte så insatt i det där, har liksom kisat när jag läst corren/aftonbladet o nynnat på nån låt när jag sett nyheterna på tv'n.
Men jag tycker nog inte att det är så himla farligt som alla målar upp.
Goahead liksom, lyssna av mig då. Jag har då inget att dölja.. om jag däremot HADE det, så hade jag tyckt att den där lagen var heltåthelvette...
Tänkt på det?
Om de kan sätta dit en brud som är inblandad i flertalet rån mot restaurangen i Herrbeta, så BRA. Där fick hon, för att dom kunde lyssna av hennes mobil o hennes snack om just rånet o hennes inblandning. Gud så smidigt. Nu kanske vi kan lösa lite riktiga brott istället för att alla sitter på sina latarslen o ingenting händer.
Hur länge sen var de inte kvinnan o lill-killen blev mördade i Linköping?
Tänk om lite mobilavlyssning o mejl läsning hade gjort den saken lättare att lösa...
Ja tänk om.... tänk om himlen ramlar ner.

Det känns mycket lättare idag. Får bra feedback ( dvs "de fixar sig" "De kommer lösa sig") från vänner o nära o kära, o de vet jag att de kommer göra. Plus att många säger att dom ska höra sig för om jobb till mig.
Fick även höra att jag gott skulle sjukskriva mig resten av veckan o sätta fanskapet i klistret. "Varför ska du va shysst o ställa upp när dom va så jävliga emot dig?"
Sagt o gjort. You don't have to ask me twice ;)
Pinsamt att hon inte fick messet dock, o ringde upp kl 11.05 o frågade när jag kom. Det fick liksom inte samma effekt.
"Jag kommer inte tillbaka, fick du inte mitt mess?"
"Ehm nae, jag har inte fått nåt mess"
"Ok, jag kommer inte tillbaka iaf, jag mår typ dåligt"
"Jaha... ok... hejdå."
Många på jobbet som sa att dom inte ens trodde jag skulle kommit idag.
Planen var ju att (smart o skriva här kanske? Framtida arbetsgivare som läser: I'm a good girl, really...) gå hem runt 1, o bara få 2h komp. Men kom på att jag va tvungen o åka hem till hunden idag, varför åka tillbaks in igen liksom. Så nu blev de ju komp hela dagen istället. Meeen men.

Nu ska jag väl ta en cykeltur med djuret.
Gud så skönt o va hemma med henne o kunna göra saker utan att hon ska behöva va ensam!

Ett band jag förälskat mig i:
Stone Sour.
Through Glass




O en annan akustiskt version av Ayo Technology



Amerikanen AJ spelade i rockband... dock spelade han bas, o sjöng.. men han är säkert en jävel på gitarr oxå :P Ser ni mig på 55'an vareviga lördag ett tag framöver nu, så vet ni varför :D

Inga kommentarer: