söndag 13 juli 2008

Idag far vi hemmåt

Man känner sig sllt lite sliten efter en kväll ute i göteborgsvimmlet.
Började med lite förfest här hemma hos A. Sjöng Singstar (jag knäckte!) o käkade gott.
Jag bakade en morotskaka till efterätt, efter recept, o den blev kanongod!
Den måste jag lätt baka igen o bjuda på :)
Åt tacos som vanligt, same procedure as every year.
K och C kom oxå, en redigt tjejgäng blev vi.
Säger bara "Fierce" om kvällen efter. Blev ganska mycket dricka eftersom födelsedagsbarnet hade OpenBar här hemma med fri dricka :P
Drinkarna slank ner som läsk, o sen lite vin o shots på det.
Sen drog vi iaf innåt stan. Gravida sofie håll ställningarna här hemma o gick o la sig.
Trädgår'n fick äran att besökas.
Rätt dimmigt, men jag hade iaf jävligt kul. A snöade in sig helt på Björn Gustafsson som var där med några av sina vänner. Jag valde att inte klänga på honom. Lite synd såhär i efterhand.. han är ju bra söt pojken. Pratade med allt möjligt folk. Nån från motala, världen är ju alltid lika liten. Fast han jobbae i norge o var på besök i götet, krångligt. Sen hittade jag även en kille från Austria, som jag chansar är Österrike utan o googla? O en norrman. Hela världen samlad på ett o samma ställe.
Stort var det iaf så vi hade o göra med att knata mellan dansgolven o.s.v. Lätt ett ställe jag kan återkomma till.
Skönt med götet när ställena inte stänger så tidigt heller.
Men vi blev rätt sega vid 3.30 så då fick de bli taxi hem. Lyckades ragga en för ett bra pris. Flyt hela kvällen bah :P
Ringde Mårten Gås oxå men han hade fått sån jävla dialekt att jag knappt förstod va han sa, men dom kom iaf inte till oss. De va ju synd, nu när jag ändå är här, tönt! :)
Pratade med Tomas i fredags oxå o de verkade som att Abbie smälte in som fisken i vattnet (?) där hemma, så hon har nog inte vart ivägen iaf. Ska bli så skönt o få hem henne igen, min lilla dam.
Idag är de segt som sagt så vi har kört ite Wii. Faan att jag tog din PS2'a P, skulle begärt ett Wii istället.. typ samma pris :P
Nu lagas det korvstroganoff ute i köket, o jag ska väl anmäla mig att hjälpa till antar jag.

So long lovers, ikväll är jag hemma i pickhulta igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men Veronica då...jag klängde ju inte på Björn Gustavsson. Stod på en meters avstånd o solade mig i hans kändisstatus men vågade inte säga ett ord *haha* Bara ett förtydligande ;-) tack för en toppenhelg! FIERCE! =) Kram