onsdag 30 juli 2008

A roadtrip

Igår kväll åkte jag o lämnade Abbie på "dagis" hemma hos Pastorn m. familj.
Kom hem ganska så sent igen. Skulle då förbi o hämta upp C som inte ville gå hem efter en grillkväll. Hade skitont i huvvet o kände mig allt annat än social vid detta tillfälle.
Då vill sjävklart S som hållt i grillfesten att jag kommer i o säger hej, o tittar hur dom bor.
efter lite övertalning så gic de vägen. O fint bodde dom :)
En händig karl är vad som ska inskaffas helt klart.
Sen var de hem o sova som gällde.
Sov genom hela natten utan o vakna en endaste gång. Kl ringde kl 7 o jag har nog aldrig vart så trött!!
Jag hade kunnat döda för att få sova ett par timmar till!
Memn icke. Kl 8 skulle vi fara iväg mot Borås. O de va precis va vi gjorde de.
GPS'en ville att vi skulle ta en slingrig skogväg sista biten fram till Gällstad. Jag personligen tyckte de va ganska så kul o köra lite räser/slalom på grusvägen. Men de va på tok för mycket gupp så man blev nästan illamående.
Idag var de ju skitvarmt ute igen, så de va lite halvsegt att springa omkring i affärer utan Ac o handla då. Hel sukt va seg man kan bli. Kunde ha gått o lagt mig på en parkbänk o somnat direkt.
Utbudet var väl "sådär" om ni fårgar mig. Nu när man besökt både Vingåker o lager 157 så inser man att de är väldigt mycket konstiga kläder. Knappt några vanliga diskreta plagg överhuvudtaget.
Men jag kom iaf över en del. Hitta ett par skitsnygga jeans! Tajta som ett a.. men på kom dom tillslut.. får väl banta ner röva lite så sitter dom som gjutet sen :P
Påvägen hem var de c som fick äran att köra. Jag halvsov hela väge. Men jag vaknade med ett ryck när vi höll på o dö!
Tydligen har föraren i en bil på andra sidan mittärcket somnat till o for rakt in i mitträcket, precis samtidigt som C gjorde en omkörning o låg i ytterfilen på vår sida. Vi mötte alltså denne man front mot front, fast som tur var på varsin sida av mitträcket!
De flög grus o pinaler lite överallt, men när vi titta bakåt så hade han iaf stannat o jag tror inte de blev mer skador än dom som måste blivit på bilen. O c's bil klarade sig utan skråmor oxå, vad de såg ut som iaf.
Fy fan så hemskt. Vi kunde lika gärna ha dött... vi körde nog båda runt 110, så de hade ju blivit en ordentlig smäll. O så sitter man själv o kör bil när man är trött... usch. Idioti är ordet.
Har fortfarande ont i huvet idag. Fick de igår, av värmen antar jag. Jag dricker förjävla dåligt.
Åkte direkt hem till Pastorn o hämta Abbie så jag fick de gjort.
Nu käkade jag precis en liten matlåda som mamma skickade med mig igår, o sen väntar en gigantisk påse lösgodis som jag köpte förut...
Ibland känna de mesta härligt :P

Hej svejs.

Inga kommentarer: