torsdag 3 juli 2008

Det är torsdag

O skitvarmt!
Har så mycket jag skulle vilja ventilera om en viss sak, men avböjer då jag vet en hel del nya ansikten som besöker den här bloggen :P
"Ameh, skriv nu allt Nica, det är ju därför vi läser"
Men ICKE! I tell you...
Människor är sånna puckooon. And I just love to read about them :D

Idag gick jag upp jättetidigt. kl 7!
Bestämde med L att vi skulle gå morgon promenad tillsammans idag eftersom det var så varmt igår, o säkerligen skulle bli lika varmt idag. Då är de skönt o få en ordentlig promenad på morgonen innan värmen smälter en. Gick en jävla sväng som tydligen tog 2h, fast det kändes inte som det.
Abbie fick spåra sin frukost. De gick ganska så bra. Med de tar lite tid.
Ska kolla upp en sida jag såg en annons på i tidningen som jag tror hör hemma här i linkan. Rallylydnad o spårkurser bl.a. Skulle va skönt o slippa åka så långt, även om motala gruppen är jättetrevlig o.s.v.
Kommer ju inte bada i pengar en stund framöver nu.

Igår fick jag även reda på namnet på den killen som jag dejtade ett tag. Jag hade bara ett smeknamn på honom men kunde ju inte alls komma på hans riktiga namn! :P Han hade tydligen kvar mig på msn, så vi tjöta lite. Jag hade dock inte kvar honom... av nån anledning... *host*

Andra hela dagen jag är hemma nu.
En sak är säker. Jag skulle aldrig kunna bli hemmafrau.
Visst att tiden har gått fort ändå, men då har jag ändå spenderat den med L som "oxå" är hemma o sjukskriven. O nu när det är semester är de ju annorlunda, då är de ju alltid nån som har semester samtidigt iaf.
Men som utanför hela semester perioden så skulle jag tycka de va skitjobbigt o va hemma hela dagarna... diska, städa, aktivera hunden.. men fan. Gör man samma saker varje dag eller? Vet att min mamma gör det iaf. Hon har vart förtidspensionär hur länge som helst nu. Hon har väl sitt schema som hon kör varje dag för o ha nåt o göra.
Ne fy bubblan säger jag! Hard working girl, det är jag de.

Nu är de 2 hundar i mitt hem. Isabell o tomas ska på World Dog Show imorron o ställa Kikki Dee. Skulle vart kul o åkt dit oxå, men kännr att jag inte orkar. Ser fram emot en lugn helg istället.
Så nu är jag iaf helgmatte åt Baby. Det märks ju helt klart att den damen alltid har nån o leka med, dels på kroppsbyggnaden - jesus så fin hon är! O på att hon hela tiden följer efter mig, eftersom Abbie ligger o slöar i soffan, som hon är van vid :)
Ska ta med dom upp till Ljung sen o se om dom kan leka av sig o bada lite. En simtur månne? Annars får jag bannemig skaffa Abbie en flytväst så ska de nog gå vägen :)

När vi kom hem från skogspromenaden imorrse fick jag en snillerblixt att åka ner till Berg o solbada lite. Årets första dopp ägde rum! Strongt gjort av mig! Va bra jävla länge sen jag badade för första gången så här sent på året. Man blir ju äldre antar jag.. haha.

Stångåstaden ringde. Angående jobbet trodde jag. Men tji. Angående badkaret jag frågat om när jag flyttade in för ca 2 år sen??! Jaaaa.. nuuu så. Det sker verkligen saker på momangen på det där företaget. Tror inte jag får nåt badkar dock, eftersom jag inte har en sån blandare.
Får väl snällt tacka nej till lägenheten jag satte upp mig på oxå. Den är fan inte värt 700 pix mer.

Nu så skiter jag i det här o slänger mig på soffan en stund o inväntar svalheten.

I got burned today, yes.

Inga kommentarer: