tisdag 29 juli 2008

Härliga hetta

Vädret håller i sig, helt rätt. Det är ju sista ledigheten nu så då får de gärna va stekigt.
Har precis kommit hem efter ett par timmars utflykt.
Cyklade ner till stallet för o longera Bruno. Helt själv, första gången!
Sa åt Abbie att ligga kvar när medan jag kuta in i jagen för o leta reda på hästkraken.
Hinner väl halvvägs in (vilket inte är en sån jättekort bit) sen gnyr hundfan till för hon gick för nära elstängslet. Igen.
Hoppla! Eftersom jag inte knöt fast henne nånstans så var jag ju tvungen o kuta tillbaka för o se vart hon tog vägen. stackarn hade lagt sig jämns med backen några meter bort.
Jag som inte är så mjuk av mig jämt bestämde mig för att inte dadda med henne, utan tog med henne till ett träd några meter bort o satte fast henne där.
Åter in till hagen för o leta häst. Aldrig trodde jag väl att de skulle va så svårt o hitta ett sånt stort djur. Tillslut så såg jag honom med sin tjejkompis längst in i hagen, i en dunge.
Kännde mig lite som kvinnan som talar med hästar när vi gick mot grinden, jag höll i bruno o den stora damen sprang bredvid mig på andra sidan. Jisses! Jag har verkligen respekt för sånna stora hästar, men de va bara o spela tuff o låtsas som ingenting.
Sen ville ju sjävklart hon följa med ut ur hagen oxå, o kommandot "stanna" var väl inget som funkade på hästar direkt. Så jag fick ta till med kroppstacklingar för o få henne att backa :)
Sen fick han springa av sig lille bruno, o Abbie följde med så fint så.
När vi väl var klara o höll på o dö av värmeslag var de ju bara den lilla cykelturen hem kvar... Fyyy tuuusan.
Jag önskade såååå att jag hade haft en tjuga löst så jag kunde köpt mig en glass, eller nåt o dricka.. men icke. 2,50:- hade jag. Jag har fan aldrig kontanter!
Vi stannade till 2 gånger på vägen så fick abbie bada lite, jag klev ner en bit jag oxå, med foppatofflorna.
Nu försöker jag få tag i mina päsron som inte behagar att ha sina mobiler på. Tänkte jag skulle ut o hälsa på idag. Åka lite båt! O baka morotskaka...
De va mina planer för denna tisdag.
Igår hämtade jag ut biljetterna till Parksommar 2008!
Backyard babies, Takida o nåt mer band som spelar i Motala 15'e Augusti. NAJS!
Imorrn bär färden av till Borås. Tänkte upptäcka Lager 157 som man hört talas så mycket om.
Shop 'til you drop bah.


Nu dusch!

Inga kommentarer: