onsdag 16 juli 2008

Ännu en dag

..har passerat av min semester.
Den här dagen blev det lite gjort iaf.
Började morgonen med en promenad till hästen Bruno med Anna o Kajsa.
Väl där skulle Nica lära sig longera, somjag tror de stavas. Nica ska nämligen vara hästvakt v31 iaf 3 dagar, o utföra just detta med longering.
Det var inte så himla avancerat så det gick bra, synd bara att man är mordiskt allergisk mot kreaturen.
Gått o kliat i näsan hela dagen, plus x-antal nysattacker.
Men det är bara o ta tjuren vid hornen! (o sen hem till inhalatorn :P)
Är de nåt djur som jag har respekt för så är de just hästar. Stora mäktiga o tunga djur det där.
Fast bruno är bara en lite shettis, som va så snäll så snäll.
Efter de var klart så gick vi hem igen.
Köpte mig lite grillad kyckling o potatissallad att mätta magen med idag.
Efter det var tanken att jag skulle åkt o plockat jordgubbar, är ju så sugen!
Men jag somnade på soffan i 2h istället... ungefär lika effektivt.
Så då var klockan halv fyra när jag vaknade o de var strax dags att dra mot yxbacken för lite weightpull träning.
6,5 mil är det dit nu såg jag när jag nollställde mätaren. Det är ju för sorgligt!
Jag måste hitta ett hus mellan norrk o link helt enkelt. De vore ju perfa. Mittemellan två storstäder.
Så 13mil ToR blev det idag.
Skrållan drog 6kg kedjan hela vägen upp för backen, o ner igen. Det trodde jag aldrig hon skulle orka! Men hon kämpar på bra när det är andra hundar runt omkring, då ska hon banne mig inte va den som bangar först! efter de drog vi lite lätt vagn en 3-4 gånger. De gick galant de oxå.
Påvägen hem blev de ju givetvis en sväng förbi donken... varför har dom satt den så lägligt mitt på motorvägen för?!
detta var andra gången jag handlar där, i rad, som det blir fel. Man borde ju bojkotta dom, eller helt enkelt sluta handla i Drive-Throu'en. För då märker man ju att de är fel när man redan åkt därifrån. Förra gången fick vi 2 hamburgare för lite, först trodde vi att vi åkte lite väl fort ifrån luckan, men när A se gick in o skulle hämta hamburgarna så hade dom ingen aning om att de blivit fel.
Den här gången ville jag ha 2 hamburgare, o en milkshake.
Fick 2 cheesburgare o en milkshake istället.
SUCK!
Oh well.. man kan väl inte begära för mycket av nötterna...
Nu är både jag i hund möra i benen så de får bli soffan resten av kvällen.
Började kolla på The Ten igår, men somnade efter en kvart. Kanske får se om den ikväll.
Väntar fortfarande på det där samtalet... märkligt. Får väl ta tag i de själv kanske.. jävla krångel.

Snipp snapp snut, så va den dagen slut.

Inga kommentarer: