fredag 18 juli 2008

Hujedamig vilken...

..Fredag?
Gud nästan så man måste kola kalendern.. tänkte skriva onsdag.
Vaknade med en tanke om att åka ut till mor o far skulle ju inte sitta helt fel.
Eller ja.. de började väl i ärlighetens namn med att mamam ringde o pratade nägra minuter om precis ingenting, som mammor brukar göra.
Gick upp till slut o käkade frukost. Tänkte ta med hunden på ett litet träningspass ute i motionsspåret. Men si så långt hann jag inte.
Fick ett samtal från godiskillen som undrade om inte Nica kunde hoppa in o plocka snask på Netto i motala. O när jag ändå skulle typ till motala så tänkte jag att de kan man ju inte tacka nej till. Lite extra caaash lixzom bah. Helt plötsligt blev de väldigt stressigt, så jag slänge in hunden i bilen o brummade till västanvik, första stoppet, för o lämna Abbie med mor o far o Dennis.
Sen har jag en sån berest far som självklart passande nog visste vart Netto höll hus i staden motala. Inge vidare krångligt o hitta - de tackar vi för.
I butiken var dom mest missnöjda med hur de hade fungerat innan då nån tjej hade slutat för on fick ont i händerna ( helt förståeligt!) o tjejen som skulle kommit idag hade tappat rösten, så hon sket i att åka...( inte ett dugg förståeligt) Så det var istort sett tomt överallt...
Den snälla, o ganska snygga butikschefen visade mig vart pallarna stog, plus dom 2 nya pallarna som hade kommit (TOK MYCKET!) så de va bara att ta tjuren vid hornen o börja med pall nummer 1.
Självklart kommer det envisa kärringar o frågar efter vissa godis sorter, o jag bad dom snällt att titta på pallen om dom kunde se dom för då skulle jag absolut hjälpa dom. Men de gjorde som ju aldrig... så då fick jag vänligen men bestämt förtälja att jag hade 3 pallar till ute på lagret, varav 2 inplastade, så jag kunde tyvärr inte släppa allt för att leta upp just dessa Kolabönor som fröken var ute efter. Just denna kvinna var inte alls tillömtesgående utan frågade återigen:
"men kan du inte springa in o hämta dom åt mig då om dom ändå finns?"... här nånstans stirrar jag blint på henne, medan jag sakta räknar till tio. Sedan ger jag henne samma svar som jag precis gav henne för 30 sekunder sen!!
"nehe, då får jag väl va utan då..."
"Ja de får du fan vara.. ta o rör lite på fläsket istället o kila ner till nästa närbutik du..."
Tänkte jag säga.. men gjorde det inte förstås! Jag är ju utbildad inom handel o där har vi lärt oss att kunden har alltid rätt, och att man visar med heeela handen.
Allt detta jobb skulle ta 3,5h tyckte min godischef. Men de tog 5h. Hoppsan?
Jag är helt slut i mina armar av alla tunga kartonger, as ont i fingerspetsarna av allt sprättande o knölande av godis, o nacken la av för länge sen.
Massage uppskattas pronto!
Nu skulle iaf detta ställe bli mitt framöver o jag charmade dom anställda så dom skulle va nöjda o belåtna med mig framöver. Så helt arbetslös kommer jag ju inte gå i september. Hela 10 i veckan har jag ju skrapat ihop! :D
Som plåster på såren att jag är så vek o har så ont i min kropp så ska jag ju göra SAMMA SAK IMORRN!... Jaaaa... fast då på Citygross i mantorp. I will kill myself after this.
Klockan var 17.30 när jag åkte från netto o då styrde kosan mot mor o far igen.. o dennis :)
Käkade mat o umgicks lite, sen var jag tvungen att åka hem innan jag somnade... trött som en gnu.
Hade ju velat åkt båt o grejer, men de får jag väl ta nästa gång.
Nu ska jag inta soff position, o invänta om C vill bli hämtad inatt eller inte.
Time will tell.
På onsdag bjuder Lola på en liten gathering, ser jag verkligen fram emot! 3 flickor som filosoferar om livet o dricker "vuxendricka" -Yiha!

Sist men inte minst, en Dagens outfit (utan matchande byxor):
(only for you P, I totaly love it! TACK!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Nice Nica! :)