torsdag 24 juli 2008

Börn madderfakker, börn.


Igår blev de galej. Lite mer galej än va Nica hade planerat.
Men inte helt oväntat att man har skitkul i skitkul sällskap ;)
Började eftermiddagen med att somna på soffan. De va ju sån troppisk värme att man tuppa av helt enkelt. Tanken var att jag skulle lägga mig ute på gräset o steka lite, men de kändes helt plötsligt inte alls lockande. Uatn hamnade i soffan, o somnade där istället.
Med lite stress o ca 40min på mig att göra mig iordning, så gick det iaf vägen.
Åkte kommunalt in till stan. Känns som det är ett återkomande fenomen de där.
Mötte upp Em för att sedan snurra runt på ica, de va fan kul! :) Inte alls så kul som de skulle se ut om jag återberättade det. Så jag skippar't. Man måste va där liksom.
Se sladdade vi ut till poppan o käkade god mat o pratade strunt hela kvällen.
O drack vuxendricka.
Vid 10, efter lite krångel (Dångel - f.ö världens fulaste ord) så for vi ner på stan, lämna tyvärr poppan hemma med sin karl.
Mötte upp C, figgelito m.fl.
Inte nog med att de va halvapliis i baren på Platens, så kom vi ju in på Nationernas där det oxå kostade nästan gratis o dricka.
O jag som snöat in mig helt på redbull senaste tiden, var ju inte sämre (sluta hånflina P) än att jag beställde redbull vodka... faktiskt för första gången ute på krogen. Typ. Tror jag.
Som sedan fick följa mig som en röd tråd genom kvällen.
Kvällen var mycket lyckad, o som tur var hade vi skjuts hem till pickhult sen på natta. Lycka!
Åkte hem vid halv 3 ändå, ganska moget om ni frågar mig ;)

Idag fortsatte det att vara stekigt väder ute. Jag o Abbie åkte bort till Lina o Inka. Där fick dom leka ett par timmar medan vi glassade i solen, med just glass.
Jag tjatade i vanlig ordning om att jag vill flytta till hus så jag kan få en jävla trådgård som hunden kan få springa runt o lalla i. Plus att jag själv kan bjuda hem folk till BBQ party. Åffkårsh.
Sen åkte vi hem o jag for vidare upp till hultsjön för o bara o bättrew på brännan ytterligare.
Blev hemsk sugen på pizza, så nu på kvällskvisten fick de blir just detta.
Beställde den bästa av dom bästaste, precis va jag var sugen på. Champinjoner, bacon o bea-sås!
Wicked!
Nu sitter jag här, nyduschad o fräsch o inser att mina lår har fått sig lite brännskador. Inte vidare tjusigt, o inte de minsta behagligt.
S ringde idag, Jag kände mig dum. För jag har faktiskt tänkt o ringa hela veckan, bara att de har fallit ur huvudet.
Jag är en hemsk människa. Alla mina vänner vet om de :P

Idag fick jag även höra att en Amstaff blivit skjuten till döds av polisen i skäggetorp, Linköping.
Vad jag tycker om dessa hundägare vill jag, med risk för att låta förjävlig, inte uttala mig om här.
Eftersom man inte vet nånting om hunden så är de ju oxå svårt att sätta sig in i situationen. Visst skulle det, som många säger, kunnat va så att hunden inte alls egentligen var aggressiv o gjorde utfall mot poliserna. Men lika gärna så vill jag tro att så var fallet. Jag tror innerst inne inte att poliser får för sig att skjuta en hund som bara helt tafatt kommer springande emot dom. Jag vill tro att våra svenska poliser gör sitt jobb. Kanske är jag blåögd?
Men de finns inge töntigare än när man ser folk med A.C.A.B märken på sina kläder. Nördigt rent ut.
Visst hade det vart ett mycket smidigare sätt att få dit några experter på området, som kunde fångat in hunden, o sen bett en veterinär avliva den.. istället. Mer värdigt, visst. Men jag hoppas, o tror att polisen sköt i nödvärn.
Mycket trist att vi, med dessa raser, ännu en gång måste övertyga svenska folket om att alla "kamphundar" inte är mördarmaskiner.
Läs artiklarna här. Aftonbladet Corren
Jag tycker f.ö att det är skrattretande o läsa kommentarerna på dessa 2 artiklar. Väldigt många skriver "Förbjud dessa aggressiva hundraser"
Undrar om den människan kan rabbla upp alla dessa "aggressiva" raser?
Kanske kan han oxå lista alla snälla raser. Glada raser. Misstänksamma raser. Skämtsamma raser. Klantiga raser?
Helt sjukt. Som om man skulle kunna kategorisera oss människor efter hurdana vi är till sinnet.
Isf skulle jag lätt vilja förbjuda alla sinnessjuka människor.
Aja, nog om detta.

Imorgon är det fredag. Då blir de sol o bad igen om vädret tillåter. Ska sätta klockan på 8 o cykla en sväng med Abbie först. Kvällen bjuder kanske på nykter fest.
We'll see.
Fullt normala.



Inga kommentarer: