onsdag 9 juli 2008

Da'n före avrese da'n

Gick upp lika tidigt som gammlekärringarna idag.
Tittade in snoken i tvättstugan kl 7 för o se om de va ledig. Icke. En tant stod redan i full gång, o dom andra 4 maskinerna va bokade. Fick slänga in mitt i den monsterstora tvättmaskinen (som trots allt är bäst av dom alla, märkte jag)
Snodde 2 torktumlare när min tvätt var klar, eftersom det bara är ett torkrum till monstertvättmaskinen.
Självklart kom de ingen o började tvätta i dom andra maskinerna förns 9.30.
Nästan så jag kände mig som 80 år när jag började mumla om hur idiotiskt det är att sätta upp sig kl 7, när man inte kommer förns kl 9.30!
Tvi!
När jag var klar med detta var de dags att ta tag i nästa projekt.
"Make my home a comfortable place to live in"
Grus i hallen, o kläder på sängen o på datastolen, monster disk i köket.. ne... dags för röjning helt enkelt.
Det är den stora stora fördelen med att bo på 44kvm, det är ingen heldags projekt att städa. Det tog drygt 1h. Dammtorkade, dammsög, torkade golven , städade badrummet o plockade lite bland allt bröte.
TADA! Nu kan man gå barfota utan att få kattsand o grus mellan tårna :D
Konstigt att jag är uppväxt med en super pedant morsa, där man kunde slicka på golven helt riskfritt, till att själv bli en sån som inte bryr sig om lite smuts...
Men men. Tror jag blir annorlunda när man flyttar till större o har ett riktigt hem o ta hand om.
Hörde ni det killar? ;)
Efter detta var de dags o aktivera hunden. Blev en riktigt fin dag idag så vi tog en långpromenad med C, räknade att de blev runt 6-7km. Abbie blev allt lite flås mot slutet. Då kan matte var nöjd :P
Sen åkte jag o C o badade i berg. Fick för mig att de skulle va jättevarmt ute. Men lkjust då var de inte det. Så vi badade knäna när vi väl kom ner. Alltid nåt :P
Såg väl rätt kul ut när man hoppas i, går omkring lite o blöter sig till knäna, sen upp igen.
Men sen kom den riktiga solen (som är samma sol som lyser i Bulgarien kom vi fram till) fram o värmde så gott så gott.
Gick upp o köpte oss varsin glass oxå, i ren sommarkänsla.
Nu är jag hemma igen o ska ta ut Abbie på en kortis, sen är de packning som står på listan.

O ni vet ju hur vi är, vi tjejer. Borta i 3 dagar = en veckas packning.

Imorrn bär de av, smell you lejters!

Inga kommentarer: