lördag 5 juli 2008

Å på lööördag

Igår var de fredag. Bloggade visst inte då!
Har jag skaffat mig ett liv månne?
Isabell klagar alltid o säger "skaffa dig ett liiiiv!"... hade hon vart riktig östgöte hade de självfallet vart "leeeejjjv".
O igår så hade jag väl ett s.k liv!
Vaknade ganska så skapligt.
Gick en liten promenad. Käkade frukost.
Gick en promenad till uppe vid Ljung så dom fick ströva fritt.
Dåligt väder blev det. Eller de va varmt, men ingen strålande sol.
Så man kunde ju inte lägga sig o sola.
Så jag kollade på film istället. De kändes ju rätt onödigt.
What happens in Vegas. Kul film! Inte litka kul som jag trodde, men den dög. Jag skrattade högt ett par gånger. Snubben som tagit sig tid till att texta på svengelska var ju en riktigt pajas.
Hur orkar man texta en hel film på svenglish?
Jag har för de första rätt svårt för svensk-textade filmer för jag koncentrerar mig för mycket på texten. Lättare utan. o nu var det en inbränd text med mestadels engelska. Men inte just ordagrant va dom sa, utan lite som han kände för, plus att han hade slängt in en massa svenska ord där han tyckte det blev roligt. Vilket de blev.. ibland..
Efter de åkte jag till malmslätt o gick en promenad med Micke K. Myyycket promenader blev det.
Då var de självklart tokvarmt o vi höll på o dö. Men de va kul o snacka lite skit iaf, han har ju inte träffat Abbie än, så de fick han ju göra då.
Sen åkte jag vidare till P.d för o hämta nyckel till hans (jävla) lägenhet. Precis då började de spöregna såklart. Den där mannen har nånting med vädrets makter o göra...
Sen vidare hem iaf o åkte till Lina för o grilla lite. Grillat är godast!
Senare på kvällen åkte vi hem hit, så att alla hundar i varsitt hem fick va ensamma lika mycket :)
Kollade på 1408, som jag inte torts o se själv.
Den va tamigtusan skit jobbig. Inte alls bra. Typisk mardrömms film, när man hela tiden kommer tillbaka till ruta ett.
Sen somnade jag gott.

Gick upp 7 idag, skulle ju iväg o plocka lite candy igen. Fick med mig K den här gången oxå. En trevlig brutta som sagt. synd att man inte kan jobba ihop jämt.
Kom hem vid 10.30 o hade fortfarande ångan uppe, så jag tog med mig hundarna till olstorp o gick 5'an. Svettigt värre!
Kom hem, åt mat, o drog iväg till P's lägenhet för o städa en smula vid 1 snåret.
Gick relativt smärtfritt, han va inte så äcklig som jag trodde :P
Men jag tröttnade runt sista timman så han får väl slå en bläng i hallen o se så jag inte missat nåt.
Åkte hem vid 5 igen. Time flies.
Ringde Mr T som jag hade tänkt umgås med, men de hade inte han tänkt för han skulle till Vimmerby av alla jävla ställen. Have fun!
O nu när jag kom hem gick vi ner till fotbollsplanen o lekte lite. Hälsade på några småbarn o deras pappor oxå. Trevliga karlar... :P
O nu tror jag bestämmt att jag vill ha en pizza, för jag kan inte komma på nånting annat som jag är sugen på.
O film blir de oxå, igen. Don't mess with the Zohan!

Grattis Micke som fyller år idag. Hurra hurra hurra!

Dagens Outfit
Knoll o Tott






Plej wid dätt bål.

Inga kommentarer: