måndag 21 juli 2008

Upp o hoppa

Vaknade kl 8 imorrse, när larmet gick.
Kändes sådär o gå upp måste jag säga. Somnade fan aldrig igår.
Hel sjukt va mycket film jag plöjt igenom dom senaste veckorna alltså.
Kollade på Morgan Pålsson - världsreporter igår.. den va sådär... jag gillar hipphipp starkt, men en film med bara dom två va sådär.
Sådär sådär sådär...
SÅDÄR.
Åkte iaf iväg till Netto för o plocka snask. Tänkte ta med mig doggers, men såg att de va strålande sol ute o då är de ingen smart idé o ha hund i bil i 3,5h.
Gick smidigare idag iaf. de tråkiga var att jag var tvungen o skriva upp alla sorter jag plockade med för o veta vilka som fattades, o hur månge de fanns av varje, så jag sedan vet hur mycket jag ska beställa... de va "sådär".
När jag räknade va de typ 65 olika sorter.
Jag är rätt trött på lösgodis...
Men de känns ändå rätt ballt o ha ett eget ansvarsområde. Nicas lösgodis kinda like.
Så nu inväntar jag beställnings sedlar så jag kan avsluta arbetet för idag.
gick en lång promenad när jag kom hem.
Mårten ringde. Han är så sköön! Så jäkla synd att han oxå flytt till göteborg. Annars skulle vi kunna ha mycket kul ihop. Han har även han en doggers. En Neo... efter många om o men.
Svettigt värre blev det eftersom de va jävligt varmt ute, fast man inte trodde det när man påbörjade promenaden.
När jag kom hem fick jag ett mission att laga-mat-på-det-som-finns-hemma. Bara för att.
Fick bli fisk, med creme fraiche tomat o basilika (min bästa vän i köket?) svamp o lite sweet n' sour uncle ben's grej. O pulvermos till det :P
Inget jag rekomenderar.. faktiskt. Jag är ärlig. De vart inte så gott. Skulle säkert passat kanon med typ kycklig... eller vad som helt som inte simmar i sjön iaf.
Nu ska här tvättas bejl. Den är typ as skitig. Jag som skulle sköta om min lilla stjärna så pedantiskt...
Jag vaxade ju den iaf!
Sen bär de vidare in mot stan för en kvällsfika. Jag tänker köpa nåt as onyttigt... o kladdigt.

Heddåmedde.

Inga kommentarer: