onsdag 2 juli 2008

Oj va klockan springer.

Inte klokt va klockan springer iväg trots att man vart ledig hela dagen.
Vaknade ganska tidigt, men bestämde mig för att gå upp ganska sent.
Tror klockan va strax innan 10. Blev lite sent igår innan jag väl kom i säng.
Rätade ut några frågetecken. Eller ja.. äh. skitsamma :P
Satt nu o såg att kanal 8 har bytt plats med 4an+. DUMT!
För här i sovrummet hade jag ju inte zappat in 8'an. Så nu när jag fick se att de va Leila som bakade (o även Cesar bor ju i den kanalen) vart jag ju tvungen att söka upp den. Vilket är typ skitjobbigt eftersom tv'n är lastgammal x10. Sitta o hålla in en knapp tills han plöjt igenom alla kanaler, självklart var typ 4an+ sist av alla. Tog en kvart! Så nu hann jag ju bara se dom sista 5 minuterna av Leila.
Ovärt!
Man kanske skulle baka bröd imorrn. Bara för att?
Anyhow. När jag väl gått upp idag såg jag att de va halleluja weather ute!
På med gympapjuxen o på med kopplet. Här skulle traskas morgon promenad!
Gick ända ner till Berg. Mest pga alla slussöppningar, istället för o vända så tänkte jag " äh, vi hinner nog ner till nästa" men de gjorde vi aldrig, för så fort vi kom dit så började klockorna klämta för nästa slussöppning.
Fascinerades över alla turister som stog o fotade dessa slussar o båtar. Själv är man ju uppvuxen med hela baletten så det är ju inget märkvärdigt alls! De plingar, o de öppnas slussar o man vinkar till båtarna när man är ute o går. Faller sig naturligt liksom.
Mycket "liksom" o "typ" nu. Jag börjar bli rädd.
När vi kom hem invigde jag min baden-baden stol. Dynan va tokigt smutsig o behöver en makeover. men den höll iaf. Orkade väl med o pressa i en kvart. Sen va jag blöt som en ... delfin?
Jävligt svettig iaf. Gav upp o hoppade in i duschen istället.
Sen ringde L som nyss flyttat o blivit min närmare vän, längre-bort-granne.
Så jag tog med mig hund o bil o drog ut till hennes stall där hon var i full schå med att spola av Fröken en massa sperma (golden shower?). Inte varje dag man får uppleva nåt sånt!
Hon hade blivit "betäckt" som de så fint heter. Hon ska få bebisar om 11 mån. För nåt av sperman hamnade tydligen där den skulle.
Inka o abbie lekte loss o gammelkärringen Vilma, som både är döv o jättegammal, höll dom i schakt.
Sen åkte vi rakt över vägen hem till L's nya hus som hon o sambo delar på. Mycket fint o gulligt!
Där väntade även gammelgubben Ozzy, som tyvärr(?) snart ska upp till hundhimlen pga dåliga höfter o en hejdundrans massa medeciner. Men söt o mysig de var han. Höll inte riktigt samma tempo som vildarna-som-har-svårt-att-sitta-still.
Grillade lite o snackade skit gjorde vi, som sig bör.
Imorrn ska jag upp o gå morgonpromenad med dom sen får vi se vad dagen bjuder på.
Här kommer lite bilder i vanlig o-ordning. Hundbilder så klart. Får börja plåta mig själv mer. Dagens Outfit är ju hett har jag hört!

Järngänget.
Skittrött Abbie
Skittrött Inka
Världens bästa pinne, sitter som ett smäck!
Förbered Silvia vinkning!
Kärringdopp.
Öronen... öööronen...
Clean horse!

Inga kommentarer: