lördag 14 juni 2008

Igår/idag

Ganska bra o enkel rubrik.

Igår åkte jag o C in till stan o intog en uteservering.
Efter en stund fick vi sällskap av Mr T o 2 av hans vänner.
Mycket trevligt o glatt gäng blev vi. Lyckad kväll!
Mogen som man är hade jag fjortisfylla på toan, haha. Den får vi göra om fler gånger C :P
Träffade även på några gamla vänner, o några gamla arbetskamrater.
Det betämmdes att det är dags att återuppliva fotboll/brännsbolls kvällarna vi alltid hade förr. Så jävla kul hade vi. Man ringdes spontant o drog ihop ett gäng o spela fotboll eller brännboll o bara hängde. Those were the days. O var de helg så intogs självklart alkoholhaltiga drycker, o spelen blev ännu mer intressanta.
Fredagen den 13'e igår. Hade ingen speciell otur alls vad jag kan komma på, förutom en dispyt innan hemgång. Killar, Do I have to say more?
O då va ju klockan efter 12, så de räknas ju inte ens :)
Mer sånna kvällar i sommar klubbar vi för tycker jag!
Blev en tidigt hemgång kollektivt halv 1. Hann få i oss lite mat innan.
"Det är ju en dag imorgon också" -Klockren kommentar :D

Alarmet stog på 09.00 imorrse. Vaknade vid 8 med tanken "är jag bakis?"
Vågade inte gå upp o känna efter utan somnade om. Vaknade halv 9, kvart i 9, tio i 9. Tillslut gick jag upp. Så märkligt de där med alarm o vaknande.
Fick ett samtal som höll mig sällskap under hela morgonpromenaden.
Dags o käka frukost o bege sig iväg mot motala.
Idag skulle de göras slutprov på lydnadskursen.
Det gick ganska så bra. Kontakten försvinner fort, men konstigt nog går hon fortfarande bredvid o hänger med när jag viker av o vänder. Fick genomgående VälGodtjänt, förutom på budsföringen ( som ska va de lättaste/roligaste) Hon ville inte springa tillbaka till mig. Men aja. Shit happens. Lina o Inka gjorde jättebra ifrån sig så hon får allt lära mig vad hon lär sig i örebro, när hon nu flyttar närmre mig. Då kan vi ha kurser i trädgården!
Fick smörgåstårta (nåt jag kan äta tills jag spyr, love it!) o lite fika.
Sen åkte jag o Lina iväg en kort bit o skulle bada hundarna. Då blev nica förbannad på sin Abbie. Jävla hund till o inte lyssna! inkallning excisterar inte när hon leker med andra hundar. Plus att hon hitta ett melonskal som hon promt skulle käka på, vilket slutade med att jag jagade henne med monsterröst o drämde ner henne i backen när jag väl fick tag i henne... som om de skulle gjort susen... den enda negativa saken med att ha en amstaff (kanske vilken ras som helst) som jag känt på änsålänge. Det är jävligt svårt o "bestraffa"/tillrättavisa när hon gjort fel. Ingenting gör ont, o ingeting är farligt/läskigt.
Men men. Sånt löser sig. Skam den som ger sig!
Nu är vi iaf anmälda till en spår/apell/lydnadskurs till hösten, synd bara att de typ bara är jag o Lina som engagerar oss till 100%, eller va man ska säga. Dom flesta andra är bara där för o umgås o göra nåt kul med hunden.
Kanske inte helt omöjligt att jag o Lina drar o tränar med några andra, typ mjölby. Får se över sommarlovet.

Nu ska de snart iväg o grillas o fira Sofie som fyller 25 idag, hurra hurra hurra!
Skrutthunden får följa med så jag kan ha koll på hennes bajsande. 2 presenter på 2 dagar nu, inte trevligt.
Har börjat ge maten i fler omgångar istället, så tarmarna hinner med o arbeta. Får se om de hjälper.

Nog om detta hundtajffs. Nu ska jag göra mig iordning.

Tjoff!





Inga kommentarer: