torsdag 11 september 2008

Bajs?

Fick ett brav idag på posten. Det var från SKK.
Det var ingen rolig läsning...
Abbies höftstatus var "sådär" kan man väl säga. Det va värre än vad jag iaf trodde. Det känns jävligt pissigt. O inte nog med det så fick hon en 1'a på armbågarna oxå.
Jag vet inte hur jag ska ställa mig till det hela. Det är ju fortfarande Abbie. Hon verkar inte ha några men av det "än". Visar ingenting liksom, är som vilken hund som helst, men honär ju ung fortfarande. Det kan ju gå så bra att hon inte ens får några men under sin iaf förhoppningsvisa 10 åriga liv iaf. Men vem vet. Det känns ändå som att man kommer gå på nålar nu i 10 år typ. Tänk om det uppkommer minsta lilla hälta, eller vafan som helst. Va gör man då liksom? Det är ju lätt o sitta nu säga att man inte vll låta sitt djur lida, o pumpa i en massa mediciner resten av livet. Men det är ju DÅ som man måste ta det beslutet. När är det nog liksom. Dvs OM de nu blir så. Vilket jävla spel det är alltså. Ingenting är ju självklart. Nu tar de väl nån vecka till innan vi får Pennhip resultatet, o där får man ju den slutgiltiga domen, eller va man ska kalla det. Usch. O ju mer tiden går, desto mer fäster man sig ju. Bajs. Bajs är ordet för det hela. Men jag kommer i vilket fall som helst behandla Abbie på samma sett vi alltid gjort. Hon ska få va Abbie så länge de nu vill.

Annars har jag vart ute i Tjällmo't idag. Hjälpt till grabbarna med tapetseringen o grejer. Jag kom med fika, o tittade på. Det var min uppgift! Mitt kall här i livet :P
Sen kom frun i hemmet dit o då hjälpte jag henne o tvätta lister. Vi åkte hem till dom o släppte hundarna på varandra. Det gick förvånansvärt bra! 3 tikar -en i löp, en kastrerad o en surkärring :P Dom lekte på som bara fan, luktade in sig som tusan på Abbie. Kul o se som sagt hur ens hund reagerar i olika situationer. Självklart hade vi dom under fullständig uppsikt.. så nu folk inte sitter o tror att jag släpper ihop min hund helt vind för våg o håller tummarna för att ingenting ska hända. Jisses. Jag är inte s dum dom jag ser ut.

En viss man i sina bästa år har vart o gaddat sig idag. Nica är avis! Nica vill oxå! Nica borde verkligen sluta tilltala sig själv i tredje person. Men fint blev det! Jag är sugen, som fan... hmm... :)

Nu ska jag fortsätta titta på Ajdol. Feejnt. Hej.

Inga kommentarer: