torsdag 25 september 2008

Skolk

Idag har jag skolkat fårn mitt nya arbete.
Bra början!
Men när man nyser så snoret bara flyger, o ä'r allmänt täppt så anser inte jag att man har stans sexigaste telefonröst direkt.
Men inte har jag legat på min lata sida för det.
Gick upp o ut med hund en timma. Sen åkte jag hem o tog tag i tvätthögen. Efter det styrde jag kossan mot stan. Första stoppet Biltema. Min bil ville tydligen ha lite olja sa den.. den liksom tickade sådär som den gjorde en gång förut.. hoppla? Nån mer som har en bil som äter olja? Slår vad om att nån är trasigt, o kostar 45tusen o laga.
Efter detta åkte jag vidare till Dog Design o köpte lite hundmat. Snackade lite skit. Dom ska ha lite happenings där borta i helgen, kanske att man tittar förbi på lördag, tyckte jag hörde nåt om fotografering! Sen åkte jag vidare (lika bra o sätta sprätt på alla pengar på en gång liksom) till ica Maxi o "storhandlade" lite. Vuxen som man är! Köpte ingenting onödigt! Inte illa!
Kom tillomed ihåg o köpa en liten present till Lille Wille som jag ska få träffa på lördag, de lilla knyttet :)
Sen åkte jag förbi mamma o fick lite mat. Hon är väl för snäller.
Sen fick jag lov o tacka nej till o va hundvakt nu i veckan... de va inte så uppskattat, vilket jag kan förstå. Men eftersom de är min kära mor som har ansvaret för min hund på eftermiddagarna nu när jag jobbar, så ville jag inte skicka på henne en till hund.. för de vet jag att hon inte skulle uppskatta. Särskillt inte när de gäller ända tills på torsdag. Hoppas att e löser sig på annat vis för dom iaf.
Kollade en massa massa idol avsnitt förut.. o somnade.. guu va skönt de är o somna på soffan :P
Vaknade vid 8 när de drog igång ännu ett avsnitt.
Käkade några mackor nyss.. kul o käka när man inte kännner nån smak alls. Verkligen jätte spännande!
Hoppas de försvinner tills imorrn, eller lördag... vill ju käka god mat då ju! Som jag känner smaken av!
De ringde en telefonförsäljare till mig förut. Jag var tvungen o svara, nu när vi sitter i samma båt liksom ;) Han ville typ sälja nånting som hade med mina pensionspengar o göra. Jag var ju hos banken för inte så länge sen o då placerade dom mina pengar i fonder, som skulle säkras mer med tiden tills man fyllde typ 60. Den här killen ville att jag skulle ta del av deras hjälp istället, o flytta på pengarna själv. Jag vet faktiskt inte hur de gick till, men jag tackade ja. Haha! Jag är helt hopplös. Jag kan säkert göra värsta hackan på de där, men jag kommer ringa in o ångra mig när jag får hem brevet. Snacka om o va backstabbing biatch :D
Men han va trevlig iaf...

Nu ska jag ut o fylla på olja, manhaftig som jag är.
MOT HELGEN!

Inga kommentarer: