torsdag 18 september 2008

Piiiuuu

Vaknade sådär jobbigt tidigt. Kände mig inte alls utvilad...
Gick upp strax efter 7 tror jag klockan var...
Gick ut med hund, klädde på mig, käkade frulle, spacklade lite lagom.
Ut o iväg till Mjärdevi för utbildning hela freaking dagen.
Självklart är jag ju Fröken "vara-ute-i-god-tid" så jag fick sitta i bilen o vänta en stund när jag väl kom fram.. ville ju inte hänga gäng o se dum ut allt för länge liksom.
Samlades alla vid entrén. Kände väl inte att de va nån speciell som tilltalade mig sådär på första anblicken. Vi var väl ett gäng på ca 16 stycken som var med. Blev upphämtade av en dam, som jag senare ser är slående lik min förra chef, rött krulligt hår...likadan parfym tillomed... skrämmande :S
Hon höll iaf föredrag om själva företaget o lite om produkterna dom/vi kommer sälja.
Sen var de dags för lunch. Sammanstrålande med en tjej o en kille, så vi drog till ett lunchställe några hundra meter därifrån. Rostbiff med potatisgratäng... helt ok, inge skogshuggar portion direkt... tillomed jag år upp allt! :O
Sen tillbaka för föreläsning nummer 2.
Denna gång en säljutbildning hållen av en liten skitunge på 22 bast.
Hade visserligen aldrig chansat på att han var så ung, o han var faktiskt riktigt duktig på o presentera.
Sen fick vi gå ut o lyssna på dom andra säljarna lite, så vi fick en liten hum om vad som ska sägas, o inte sägas. Nu har jag ju sysslat med detta 2 gånger innan så de va ju inga nyheter för mig direkt. Men de va en riktigt intressant säljutbildning, den gav mig lite mer kött på bena :)
Nästan så jag faktiskt blev lite peppad till o sätta mig o börja ringa själv.. helt sjukt. Sånt som gav mig migrän sist.
Aja. Gänget bestod mestadels av småbarn (dvs sånna som är typ minst 2 år yngre än mig :P) några i min ålder, o några typ 40 åringar. Lite blandad kompott den här gången iaf! Sist var de ju bara småbarn...
En av tjejerna(som precis flyttat hit) frågar rakt ut:
"Jaha, vart går man ut i den här stan då?"
Jag svarar att jag brukar gå till Platens mest, ibland Harrys/BK.
Killen bredvid: "Men hallå? Det är väl typ 23 där?"
Jag: "Ehmm.. jaa?"
Killen o tjejen tittar på varandra "Men hallå, ställen för oss då?? Vi är ju bah 19!"
... jisses ...
Hade som sagt att dom va 23 hade jag faktiskt trott dom. Helt sjukt svårt o sätta ålder på folk.
Imorrn väntar åter en hel dag i säljandets tecken. Börjar jobba på "allvar" på måndag.
Kommer nog bli jävligt tufft o sitta i luren 8h om dagarna nu... är ju van vid 4h :S
Men de får gå så långe de går.
Provisionen verkar ju inte va omöjlig att dra ihop iaf. En kille fick in ca 15k i månaden extra på bara provisionen... helt sjukt!!
Give it to me...
Jag ska lätt placera min röv bredvid honom o säga precis de han säger :D
Då kan de bli en fin utlandsresa nästa år ;)

När jag kom hem ikväll så gick jag en promenad med C.
När jag väl kom hem, slog det mig att vi sa att vi skulle på bio imorrn, vilket betyder att jag var tvungen o baka ikväll tills på lördag!
Så de va bara o åka ner till affären igen.
Nu är de 42 dumlekakor senare, o jag ska störta ner i soffan med en gång... guuu så skönt.

Have a najs kwäll!

3 kommentarer:

Anonym sa...

klart dom lyfter fram goda exempel, glöm inte att kolla hur mycket skatt dom drar på dig, tm drar nämligen mindre för man skall"tjäna"mer...
dock kan man om man är duktig och orkar hålla högt tempo varje dag, tjäna riktigt bra med pengar!
135 lyft om dagen=pengar! enligt min mentor..dock följer jag inte detta och därför är jag inte rik...

kolla avtal osv också...fall inte i gropen!

Nica Hansson sa...

I will! På förra stället drog dom bara 10% skatt vet jag... Nu jävlar ska du få se :P

Anonym sa...

Du har nog lite att berätta för tant Lola så vi SKA fika nästa vecka;)