lördag 13 september 2008

En heldag ute!

Fredagen spenderades i de lugna tecknet.
Vaknade när klockan ljudade vi 9. Gick en lång promis med C o hunden.
sen styrde jag med det vanliga i vardagen, disk, städ plock.. grejs. Väldigt märligt att allting tar sån himla tid bara... påbörjar alla projekt men blir liksom aldrig helt klar. Det är jag i ett nötskal de.
Mot senare eftermiddagen åkte jag iväg på äventyr till grannstaden Norrpan. Hittade näästan rätt de första jag gjorde :P Då blir jag himla nöjd med mig själv.
Hängde gäng med Mr J. Hemskt trevlig människa måste jag säga. Me like...
Somnade ganska så skapligt ändå tror jag... lyckades sänka en vinare. Woho! Smooth som man är. Men blev nog inte så odräglig? :P lite lagom sådär.
Vaknade strax innan 10. Efter x-antal snooos. Pallrade mig vidare till Yxbacken för o hänga lite mer gäng där, hela dagen.
Så skönt gäng vi är alltså. Oslagbart!
Försökte dränera bort en massa vatten, målade lite husvägg, grillade lite mat, o lastade lite grus. Det är riktigt kvinnogöra de!
Abbie fick sin nya sele o den är bara så jävla pimpi'g! Riktigt bra jobbat av sömmerskan :)
Gick ett sista varv med hundarna sen styrde jag vägen hem till pickhulta.
Helt slut i huvvet nu... oj oj oj.
Fick en idé (av Anna iofs.. men ändå) ville baka äppelpaj nu när jag kom hem... men glömde ju självklart vaniljsåsen... har pulver hema.. men ingen mjölk. Så de gick ju åt pipsvängen kan man ju säga. som dom säger.
Men var ju inte dummare än att jag köpte cola o lite lösgodis oxå, så jag gråter ju inga större floder :P
Men återigen - typiskt Nica.
Nu ska jag Dusch Disch Dasch, sen dö halal i soffan.
Gud va skönt.

Vinden har vänt?

Inga kommentarer: