onsdag 24 september 2008

Hur fan gör man nu?

Dagen ilandsproblem har just uppstått...
Hur vanligt är det väl inte att man går från ett arbete med Månadslön (d.v.s man får lönen utbetalad i förskott) till ett jobb med timlön (man får lånen utbetalad månaden efter) ?
Det måste väl va ganska så skit vanligt egentligen?
Jag märkte ju aldrig av några problem sist jag bytte jobb eftersom jag gick från månadslön till månadslön.
Igår slog det mig att jag inte gjort det vid de här fallet.
Vilket betyder att jag inte får nån lön utbetalad denna månad.
Hoppla?
Sista lönen från förra jobbet fick jag den 25 augusti när jag sluta, o nästa lön får jag ju inte förns den 25 oktober.
Vilket dilemma!
Ringde först A-kassan som sa att som inte kunde göra nånting eftersom jag jobbar. Man måste va arbetslös för o få pengar utbetalat av dom. Ringde till facket istället o frågade dom vad man ska göra - Ring soc.
Socialtjänsten.
Hallå!?
Jag tänker då fan inte beblanda mig med dom... eller?
Är de meningen att man ska ha en månadslön på kontot som väntar om just sånna här saker skulle hända?
Insane.
Så nu får vi se hur ljus den här månaden blir. 8k i räkningar, plus att jag gärna skulle vilja ha nån slags fickpeng...
Nu är de snart dags för jobb igen. Smockförkyld.. fy fan. Pallar inte. vill inte. Ungefär så känner jag idag.

Skjut mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, man bör alltid ha en buffert på några månadslöner som sparande.

Missade du ekonomisk grundkurs när du gick Handels?

Krisar det, så går det bra att låna av mig. 20 % ränta ;)

Nica Hansson sa...

Det är så jävla svårt o spara när man steker ju! Bah kööööör, liksom.