söndag 28 september 2008

Nattmössa

Vaknade vid 5 av att Abbie hulkade sådär mysigt som bara hundar som käkat påtok för mycket gräs kan göra... Väldigt härligt.
Upp o torka lite, sen somna om igen.
Det är tamigtusan samma sak som att ha barn, i många avseenden. Kan jag tänka. Vad vet jag?
Vaknade vid 9, somnade om. Vaknade vid 10, somnade om. Vaknade 10.30- Gick upp!
Trött i mössan var jag.
Fått sån där irriterande torrhosta oxå, man låter som vilken 87 årig pensionär som helst när man väl börjar.
Gick ner till fotbollsplanen o tränade lite med hunden. Helt makalöst vad hon gör saker "gratis" när vi tränar. Sen kan man ju diskutera om det är bra eller dåligt o följa upp saker som hon bestämmer sig för o göra själv...
Skulle träna framförgående. La några godisbitar på "kamptrasan", vände om o gick ifrån en bit, vände igen, gick fot mot godiset, sen på kommando "före" gick hon om mig, sprang fram till godiset, o i all hast för o hindra henne från att ta godiset så skrek jag till "STANNA!" vilken hon gjorde :O plus att hon la sig ner o råstirrade ut godiset, väntade tills jag kom, o på "varsågod" så tog hon dom.
De va jag mäkta imponerad över vill jag lova :D
Inte just för att hon stannade, men för att hon la sig ner, värsta grejen ju!
Så gjorde vi om de momentet 3 gånger o hon fattade galoppen direkt efter det.
Samma sak hände för länge sen när jag vart trött på att hon drog i kopplet.
Då stannade jag helt o sa "HÄÄRRRRR Abbie" o damen vänder om o skuttar runt o sätter sig fot. Blev lika förvånad då :)
Borde väl inte va ett världsprojekt o få upp henne till lydnadsklass 1 eller?
Blev lite avis när L sa att hon o Inka ska tävla i apellklass om nån vecka. Hon har blivit medlem i gruppen o tränar några extra dagar, vilket jag ska börja med när kursen är slut.
Men vi kommer in o briljerar sen istället (I wish)
Det kommer, de kommer.
Åkte med C till Mantorp förut idag o hälsade på Lille Wille o fam. Vilket sött litet knytte!
Han gillade Tant Nica skarpt, låg o tittade så dant på mig så :) Vi kommer bli bästisar sen.

Jag lyckades tydligen fastna på kort förra helgen. Tur att man inte ser dragen ut. I looove dom andras miner som fan :D
Så kul hade vi! Det här var dock en stund innan de gick åt pipsvängen :P
Tackar o bockar för att ingen med kamera fick tag i mig resten av kvällen...


Mycket cirkulerar i huvvet på Nica nu. Allt möjligt o ingenting. Gör stora saker av små, o tvärtom.
Det är fan jobbigt o va vuxen. O ha jobb man måste gå till, o man ska hinna med allt möjligt på dygnets 24 timmar. Blir osäker på vad jag vill, o inte vill. O hur saker o ting ska lösa sig i framtiden, o blaaaa... ja jag blir helt enkelt rätt trött på mig själv. De känns som att det är 15 pers som står o rycker i mig från olika håll o jag vet inte vilka jag ska välja först. Jag vill ju aldrig göra nån besviken helst, men man kan ju inte vara alla tillags heller har jag ju märkt. Men varför händer allting nu? Allt på samma gång liksom? Det är de lustiga. Det är ju så mycket som jag vill göra, men jag orkar inte ta en massa hänsyn till vad andra ska tycka o.s.v samtidigt som jag bryr mig som fan om vad andra tycker. Man är inte smart alla gånger, men jag ångrar ingenting, so far. Jag vill bara ha de där lyckliga svensson livet i de där fina huset på landet o hela jävla baletten... men jag gillar inte vägen dit. Haha. Snacka om o va krånglig... TID gaddämnit. När ska man få tid till allting? Jag vill ha tillbaka ett 7-4 jobb. Tack. Ge mig. "Jag fattar inte hur du pallar?!" .. nae, de gör inte jag heller. Förhastat är ordet. Men egentligen inte hela världen heller. Varför ska jag hetsa upp mig liksom. Take a chillpill.
Imorrn är de söndag igen. De var den helgen liksom. Förhoppningarna är många, men jag är inte alls säker på utgången.

Nu ska jag ta mitt överfyllde hufvud o slänga det på kudden.

Signing out. Peace.
En fin låt på det - Hepp.


Inga kommentarer: