tisdag 2 september 2008

Dag 2

Vaknade av ett sms. Jag vet att jag är sämst på att ringa! ;)
Men jag älskar er alla ändå... dom flesta av er iaf :P
Somnade om o vaknade 10 gånger ungefär.
Märkte att jag hade ont i huvvet. Eller mer i tinningen.. typ nån tumör eller nåt.
Gick upp vid 9 o käkade frulle o tog ut löptika' på en promenad.
Sen ringer mamma o säger att vi ska hita på nånting. tror ni hon är överlycklig över att jag är hemma o sysslolös?
You bet.
Vi skulle åka till Ikea o "titta på nya påslakan".. vilket betyder att vikommer spendera x-antal timmar där ;)
Hoppade in i duschen. Sen tog jag ut löptika' på en runda i skogen. Gick en sväng o la 2 godis spår. Ett på bara några meter, eftersom det kom en massa orienterare o störde så jag tordes inte lämna henne o gå för långt. Det andra var väl iaf på ca 50 meter. Det tar sig! Hon är dock alldeles för ivrig vid starten, bara skjuter iväg som en kanon kula o glömmer helt bort vad hon ska göra.
Men det rer sig när vi går tillbaka några steg börjar om. hon sniffade på bra o vek bara av en gång.
Jaha, sen åkte jag upp till mor o åt lite mat. det är härligt att va bortskämd. Dock inte speciellt nyttigt.. jävlar va hon bombar maten med fett.
Spenderade ungefär 3½ timme på Ikano sen.
Jag kom tyvärr hem med några påsar den här gången. Men de var jag värd, låtsas vi.
Köpte den där koftan som jag tänkt köpa så länge utan att de blivit av. Grå o blårandig o fin!
Sen en blå/röd/glitter rutig scarf. Jag har fått en förkärlek till scarfs. Love 'em.
Sen kom vi tillsist in på självaste Ikea, som vi åkte dit för.
Köpte mig ett nytt bäddset, o nytt tyg till väggen.
Ja, ni som vart här vet ju vad jag menar med det. Fondvägg 'a la Nica ;)
Lite trist att de blev blått igen, det är ju en kall färg, mot vita väggar. Men jag tror de funkar. De ska va kallt när man kryper ner ;) O de va schnyggt!
Träffade på min kusin på Vila. De va hundra år sen sist! Nej de var det inte.. men de va länge sen. Hennes son var väl 3-4 år nu iaf! Hon skulle försöka fixa nåt jobb till mig. Shyrre shysst! O även P fixade fram ett nummer till mig. Man tackar o bockar! Även han dök upp som gubben i lådan på Vila. Nya samlingsplatsen!
Nu ska jag lurpassa på en tvätttid. Tänkte springa ner vid 19.00 prick den här gången. sist va kl närmare 20 o då var alla upptagna igen ju. Nedrans!
Sen ska de bytas sängkläder, o imorrn åker jag nog upp till mamma o syr lite.
Imorrn ska Abbie in till doktorn o höftledröntgas!
Alla håller tummarna för fina resultat nu! Nu när systern inte visade sig vara av den bättre sorten :(
Kommer bli läskigt att se henne sövas ner!
En massage skulle verkligen inte sitta helt fel nu känner jag.. säkert därför jag har int i huvevt oxå.
Började snacka med en kille som jag träffade för hundra år sen, även det. Mycket hände för hundra år sen!
12-13 år sen är det iaf! Sjuuukt va tiden går fort... gaddäm...
Målilla... haha.. ja de va tider det. Fan va kul vi hade!

Här är just nu världens skönaste låt.
LISSNA.
Swingfly - Singing that melody


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hörru du du...ta av dig spenderarbyxorna ett tag nu o spara några kronor inför kommande resa next year! Vill såååååå gärna att du o C ska hänga på!! Vad hände tour continues? =)

Nica Hansson sa...

"Vad hände" -tour lääär continue ;)
Jag ska spara undan så foort jag får ett jobb, o då jävlar :D