torsdag 4 september 2008

Symaskin from hell!

Vaknade tididgt tidigt av ett sms. De va ju gulligt :)
Sen vaknade jag igen av ytterligare ett.. somnade om. Gick upp vid 8.30 då jag satt larmet.
Kl 9 kom Lina med sin hund så vi åkte iväg till skogen o gick en runda. Tog väl 1-2h ungefär. Lagom så dom fick dampa loss. Kul hon är Abbie. Började morra åt Inka i bilen! Hon börjar bli stora tjejen nu :P
Sen åkte vi hem o pratade lite strunt en stund.
Kollapsade lite framför tv'n o datorn. Bestämde mig kl 2 att jag var dret hungrig o åkte upp till mamma som så gärna utfodrar.
Tog även med mig tyget som skulle sys om till vägg-fond-grej.
Symaskinen funkade självklart inte som den skulle. Vem hade förväntat sig det när Nica väl ska göra nånting??
Sådan mor sådan dotter. Där satt vi vid matbordet o svor förbannelser över den jävlen.
"Är du inte medgörlig nu så kommer jag spotta på dig!"
Som mamma hotade...
Tillslut fick vi skiten ihop sytt iaf. inge vidare bra alls, men de håller väl förhoppningsvis. Så nu behöver ju inte ni syna min vägg nästa gång ni kommer hit. Om ni ens gör det vill säga.
F.ö är jag som sagt pank nu. De känns "sådär"...
Kunde vart rik, om jag hade haft ett helt avgassystem, o en hund som inte behövde röntgas... om de nu finns sånna hundar...

Ringde ett städbolag förut. De verkade ju rätt lovande. Får väl funka "tillsvidare" om de nu blir nåt. O då ska de fan va tilllsvidare, inte resten av livet. Då är allt ditt fel P.

Nu ska jag ta mig ann moment nummer 2, vilket är att få ner tyget som redan hänger på väggen...
Kommer förmodigen svära en del över det oxå.
Se ska jag hinna titta på en film, som jag somnade till igår "Definitely, Maybe"
Sen ska jag se Idol ikväll igen, yei!
Hepp!

Imorrn är de redan fredag.
Helgen blir nog rätt tom. Eller så får jag besök på lördag. sånt som märks.

Haydiho.

Inga kommentarer: