måndag 1 september 2008

Arbetslös dag 1

Som dom flesta arbetslösa vet så ska man under dag 1 infinna sig på arbetsfömedlingen.
Detta gjorde jag!
Men jisses va jag inte hörde hemma där. No offence, för det här kommer verkligen låta nedvärderande. Men när jag närmade mig o såg hur många som stog där utanför o köade för att komma in precis kl 9 när dom öppnade.. då kände jag att sure, vissa av er kan säkert behöva deras hjälp. Men inte jag. Jag är inte värdelös! Jag går inte omkring i sunkiga mjukisbrallor på stan med en stämpel "arbetslös" i pannan. Det är inga större fel på mig.
Fick börja med att ställa mig i en kö, som tog 15 minuter ungefär innan de blev nicas tur. Sen fick jag säta mig vid en dator o registrera mig o mina tidigare erfarenheter. Klickade i ärlighetens namna bara i nånting lite snabbt som jag tyckte stämde.
Sen fick jag träffa en handläggare som hela tiden beskrev allting som om jag var fem år o aldrig jobbat förut. Men sen när hon fick se att jag hade gjort det så lät det iaf lite mer på vuxen nivå " ja, men du har ju jobbat innan så det här känner du ju igen.."
JAAA...
"O för att få ersättning av A-kassan så måste du stå som sökande i hela landet"
JAJEMEN! Självklart flyttar jag till Ystad om ett telefonförsäljar jobb skulle dyka upp!"
ELLER INTE.
Glöm o dröm idiotjävlar.
Jag kan flytta mig inom östergötland, får ett jobb jag verkligen vill arbeta med. Annars rör jag mig inte en meter.
IN YOUR FACE.
När detta var klart så åkte jag vidare. Kl var bara 10, så jag hade en timme tillgodo innan jag skulle iväg på intervjun.
Stannade till på Ikano o tittade på lite kläder, kors i taket så kom jag därifrån utan en endaste påse! :O
Kl 11 åkte jag mot Mantorp.
Gick ner på nedervåningen där vi skulle ha vårt lilla samtal o får då se att det redan sitter en tjej där.
My competition...
Dom blev klara nån minut efteråt, o då stamplade jag fram med bestämda steg.
Intervjun gick bra o jag kände mig nöjd med mina svar, o dom såg rätt nöjda ut dom oxå :)
Nu öppnar dom inte förns i slutet på November/början av December så dom skulle ta 2-3 veckor med att bestämma sig för vilka dom skulle anställa. Det får man väl ta. Fan om de inte blir jag nu alltså.. för nu jobbar jag redan där i mina planeringar :P
Tills dess får jag väl fortsätta leta vidare så jag har nånting o göra under tiden iaf. O spara på mina 75 dagar att stämpla upp.
Jävla regering, jag ska skjuta er allihop! (DEN NI.. FRA...)

Efter detta åkte jag iaf hem igen o käkade lite mat. Kyckling o potatissallad!
Sen åkte jag iväg till Mr Gustavsson som höll till hos hans föräldrar... han är oxå lite arbetslös nu, fast det är inte ett dugg synd om honom... som det är om mig.
Vi drog in till stan när han var klar med sitt fordon. Hälsade på E på hans jobb. Mycket bilmeckare där.. lyckades dock inte skymta nån dretsnygg en...
Sen vidare hem till hans päron igen. Tog en liten fika, länge sen jag träffade dom.
Sen åkte jag hem till the running dogger abbie. Tog med henne ut på en svängom. Sen skulle vi återigen ut på äventyr. Denna gång hem till E's nya hus som dom köpt o ska renovera.
Så off we went.
Efter detta var det faktiskt dags att åka hem igen.
O nu sitter jag här, med 4 rostade mackor i magen.
Ska ... jaa... de vet ni väl vid de här laget vad jag gör om kvällarna?
Just det.
Slänger mig på soffan.

Adios biatches.

Inga kommentarer: