torsdag 21 maj 2009

Bönder

Whats app with bönder egentligen?
Det är ju inte att man blir lite ledsam när man tittat på dom. Vad ensamt de verkar va.
Knappt upplevt kärlek över huvudtaget? O varför - jo jobbet är ju hemma, o de kräver förmodligen mer än 8h varje dag, de hinns väl inte med mer.
Men internet för tusan! De går väl o ragga till sig nån hem till gården via den vägen då? :P
Satt själv o funderade på hur man själv skulle förklara vad man söker hos en kille...
Det känns som att alla säger samma saker "Snäll, rolig, omtänksam, öppen, hjärtat på rätta stället, framåt" Det känns ju bara lamt. Fast alltså.. visst är de väl bra egenskaper.. men de säger ju inte så mycket om en individ.
Ofta man vill ha en kille som är dum, tråkig, självisk, ego, skitstövel o instängd.
(Det är ju dom jag håller på o avverka :P)
Det enda jag liksom kan komma på förutom dessa klyschor är ju humor. Visst kan man säga att man vill träffa nån med humor. Men det har ju alla, på nåt sätt. Men jag menar liksom mer än bara humor. Hela den grejen är så himla viktig för mig, det är där jag märker om jag överhuvudtaget är intresserad. O det gäller ju även när man träffar en nyfunnen vän.
Snabba kommentarer, ja äh.. de är svårt o förklara.
Jag skulle vilja ha ett typiskt "Gilmore girls" förhållande till en kille. Inte mor/dotter... äh ni fattar väl?
Humor.
Sen stör jag mig på en anna klyscha.
"Jag vill träffa nån som vet vad dom vill"
Hur menar man då??
Vet exakt vad man vill?
Vad man vill ha hos en person, eller vad man vill här i livet?
Jag kanske tror att jag skulle passa jättebra ihop med en viss typ av människa, men vad är de som säger att jag kanske har fel? O passar massor mycket bättre ihop med en helt annan människa?
O jag vet då rakt inte vad jag vill här i livet. Är de oattraktivt?
Att jag är öppen för förslag?
Jag kanske har ett drömjobb att driva en skönhetssalong, äga en fin bil ett lyxigt hus o en perfekt familj... men vem säger att jag kanske kommer bo på en gård o driva mjölkproduktion o kanske trivs alldeles utmärkt med det?
Hur ska jag kunna veta?
O hur ska man då kuna begära att nån ska "veta vad dom vill".


Äh. Nu går jag kissrundan med hunden, sen sova.

Inga kommentarer: