söndag 24 maj 2009

Min helg

Jobb.
Pratade med Götelaborg om kalasfirandet som kommer äga rum om 2v. Gud va laddad jag är för kalas! De ska bli skoj.
Blev tipsad om Ebay av en tjej på jobbet när jag letade MP3'a på Tradera.
Har aldrig vart inne på Ebay o tittat ens, bara vetat att de finns liksom.
Slutade med att jag hittade en lite rosa Ipod-shuffle kopia för runt hundringen -MED frakt.
Sjukt billigt med frakten, som annars kostar lätt 50:- inom Swe på tex tradera auktioner.
Can´t wait to get it. Super smidigt att ha med sig på gym, promenix m.m typ 4x4cm stor.

Efter jobb åkte jag till Ikea för att "bara" köpa mörkläggningsgardin (f.ö svinlångt ord)
Kom självklart hem med en massa annat oxå.
Men de var behövligt! inge krimskrams.
Nu är de mörkt i sovrummet iaf. Även om gardinen kunde fått vart 100cm, istället för den 80cm jag köpte.
Nån som blev förvånad?
Nu får vi väl se om jag överhuvudtaget vaknar imorrnbitti utan alarm.

Tog en lång promenad med abbie när jag kom hem. De va hon värd efter en hel dags regn o tråkig matte igår.
Gick vilse igen. Ska fan inte ut på åkrar o in i skogar o göra!
Var ju helt 100 på att de skulle komma en gångstig efter att jag marsherat o trampat sönder hela åkerfältet. Men icke. De kom ytterligare ett fält, o där stog jag på nåns bakgård o såh dum ut.
De va bara att klampa tillbaka samma väg som jag kom.
Det kom en helikopter o flög över oss. Han måste tyckt att de var en skojig syn med en rosa förvirrad prick på en öppen åker.
Abbie stack efter en hare. i 320! Jävlar va de gick, men hann såklart inte ifatt. Ingen idé o ens skrika för hon va redan för långt borta när jag började inhalera för att utbrista i "STANNA!". De roliga var att när hon vände o kom tillbaka så gjorde även haren det.
Sugen på a second lap?

Hemma igen så gjorde jag mig iordning o sen åkte jag vidare ut till Ljungsbro. Ni vet de där stället jag bodde i en gång i tiden. Ni har inte glömt va? :)
Ibland är jag en sämpig djurägare som lämnar dom ensamma alldeles för länge.
Men det är inte alltid lätt att hinna umgås med vänner, o djur samtidigt. Ibland har man inte dom privilegierna. Alla förstår heller inte det. Vilket är synd.
"Sov hos mig!" Ehhm.. ja.. o lämna hunden hemma över natten.. inga problem!...hallå...
Men det är ju inte varjedag jag är elak. Oftast är jag bästaste! Jag har så sjukt mycker mer hemmatid nu, än vad jag nånsin haft så dom borde va mer nöjda nu än vad dom varit tidigare... mina kreatur alltså. Är man själv får man göra det bästa av sitationen.

Påtal om mitt arbete o min tjänst på 75% så är de ju inte alls "hipp hipp hurra" o glada miner.
Månadslönen som stod på mitt anställningsavtal gäller ju 100%.. dvs jag får ut 75% av bajslön.
O ni kan ju räkna ut själva vad 75% av bajs är?
Tur att jag har typ 25-30 dagar kvar o stämpla.... tur.
Blir väl o jobba 2 jobb snart igen.
Far åt helvette ni som röstade för 75 dagars stämpling. Jag ska sparka sand i ögona på er!
(får man skriva så?)

I Pickhult bjöds det på pizza, tv-tittande o lekar.
Sarah får till det ibland alltså :) Så festlig.
15. Väldans rolig lek som kommer lekas fler gånger!


Nu sova. Nattiz!

Inga kommentarer: