fredag 1 maj 2009

Oh what a night!

Gårdagen blev lyckad.
Hann hem o möttes upp av C som alltid ställer upp med fix o plock :)
Dukade till bords ute, drog igång klyftpotatis o allt annat i matväg som skulle va klart.
Men fint folk passar ju inte tider så det första lasset med folk kom inte förns kl 20 ;) Vilket absolut inte gjorde nånting, eftersom maten ändå inte var klar.
Vi kom överens om att de va för kallt för o sitta ute så plastbord o stolar fick hoppa in i vardagsrummet istället.
Killar blev grillmästare såklart, o vi brudar höll ställningarna inomhus, med barnen.
Lyckad kväll med trevliga o roliga människor - love you crazy fools :)
C o jag kände att kvällen var ung, o körde hem det sista paret vid 23.30 för att dra in till stan en svänga.
Gick till Sliver. De va mycket ungar där, men jag gillar ändå layouten för stället! Mycket bättre än BKs nattklubb tidigare.
Blir lika besviken varje gång på killar som tafsar o gnider sig mot ens röv, men de är väl bara o gilla läget helt enkelt. Det är sånna dom är!
Shakade loss o drack lite drinkar, sen helt plötsligt så var klockan 3 o de va dags o dra hem till Tallboda igen.
Fatta va värt o ta sig hem för dryga hundringen med taxi!
Oj oj oj. Till skillnad mot pickhult där de kosta det tredubbla för o komma hem.
Abbie blev itryck både det ena o de andra snaskiset under kvällen, o hade då självklart lämnat en fin illaluktande present till oss när vi kom innanför dörren... Matte vet bättre!!
Cilla däckade i soffan, o jag tog med mig datorn o däckade i sängen.
Lite svårt o somna vid 4.30 när solen börjat gå upp o fåglarna kvittrar...

Vaknade ändå vid 9.30 o kände oss rätt utvilade.
Telefonerade med P o vid 11 drog vi till fotbollsplanen o hundarna fick leka, medan C glassade i solen på balkongen.
Hundarna var lite väl livliga, så de roliga slutade tyvärr med en redig tjottablängar krock!
Järnhuvud mot järnhuvud. Abbie blev lite skärrad o kom springandes till mammi som fick trösta. Så söt är hon. Lex var förstås helt oberörd o ville fortsätta kuta efter bollen.
Sen blev de mest för varmt o Abbie ville inte leka mer med Lex så vi gick hem igen.

Vid 12 tiden dök Sofie upp med lille Wille.
Fikade o pratade lite strunt en stund, sen åkte dom hem igen, C likaså.
Då hoppade jag ur mina kläder o la mig på balkongen, som ni såg tidigare.
Somnade.
Vaknade 2h senare typ.
Lite "välstekt" skulle man väl kunna säga.
Tog en dusch, gick till affären för o köpa nåt till salladen o potatissalladen som nån glömde igår (himelskt god var den, tack :))
Väl därinne kände jag hur jävla bräns jag var.. armarna var knallröda, o bröstet.. o ansiktet ser ut som en tvättbjörn! Fejnt o somna med brillor :P

Nu har jag läst en skvallerblaska, ätit god mat...
Nu väntar en skål med chips o lite Web-tv resten av kvällen.

Trevlig heeelg.

Inga kommentarer: