torsdag 21 maj 2009

Inga konstigheter



MEN! När Nica har som mest otur, så brukar det alltid lösa sig.
Med bravur skulle jag vilja påstå!
Ringer en bilmek i stan när jag kommer till jobbet, för o höra om dom kan ta sig an min bil.
Inga problem, jag skulle komma dit på rasten, o han skulle skjutsa mig tillbaka till jobbet - Gu va bussigt!
När jag kommer dit parkerar liksom vid sidan om infarten, möter en äldre man som står utanför, börjar prata lite med honom om min bil o undrar vem jag ska prata med.
Han tittar lite konstigt på mig o undrar vad de är för fel på bilen etc...
"Var de verkligen hit du ringde?"
"Ja... till X X?"
"Jajaa.. det är ju dom bredvid här, vi är en egen verkstad..."
"Jaha, aj då..." ( så typiskt mig o gör fel återigen..)
"Men du, jag känner en kille som jobbar på peugeot verkstan', jag ringer honom så kanske han kan ta sig ab din bil vid sidan om?"
Hur shyrre som helst!
Så jag åkte till hans garage istället, han var gullig o skjutsade mig tillbaka till jobbet.
O klockan 3 ringer han o säger att bilen är klar, o de kostade inte mycket alls!
HAPPY DAY!
...MEN...
Det skulle behövas byta kamrem, o bromsar runtom... vilket han skulle återkomma med pris om på måndag. Det är väl där dom stora pengarna ligger... usch.
Men allt som allt, så har jag flyt ibland... o de gör mig glad.

Mamma o Pappa kom o hämtade mig, o skjutsade mig till verkstaden efter jobbet. Sen åkte vi till blomsteraffären o köpte lite växter. Jag köpte mina efterlängtade jordgubbsplantor, sen köpte jag även 2 gurkplantor, o gul pärontomat!
Det är så kul o plantera tycker jag, o se när de växer sen :)
När vi kom hit åkte vi direkt iväg o käkade mat.
Sen var de dags o inta trädgårds skötseln...
PIU! Det finns helt klart en vettig anledning till varför man flyttar till radhus o inte villa.
Jisses va mycket skräp det är med o ha trädgård...
Pappa gick lös med gräsklipparen, sänkte den så det faktiskt klipper gräs när man går omkring med den.. vilket den inte gjorde förut. Mamma gick lös med trimmern... o själv gick jag lös på allt ogräs överallt.
Fick ihop en hel säck! Som ett allmänt träningspass faktiskt.
Sen bytte jag av pappa med gräsklipparen, måste ju lära mig jag oxå. Svettigt värre när den inte är självgående.
Men jävlar i min lilla låda vilken skillnad det är där ute nu!
Gurkorna hamnade i landet, o tomater o jordgubbar får bo på min balkong en stund tills de tar sig.


Tanken var att jag skulle hinna iväg till gymmet... men orka.. dom stänger om typ en timme.
Får köra imorrn efter jobbet!

Det var min Kristihimelsfärds dag... eller va den nu heter.
Hej!

Inga kommentarer: