onsdag 27 maj 2009

De va du som hette Veronica va?

Mannen av dom äldre som äger detta hus frågar alltid mig detta när vi ses.
Sen fortsätter han:
Du vet vem Veronica var va?
Det var hon som gav Jesus svetteduken. o.s.v...
Jag lyssnar med halvt öra vet ni.
Sökte på mitt egna namn på wikipedia, o gissa vad de stod?

Veronica är en portmanteau och ett namn som härstammar från två ord: det första från latinets Vera och det andra från grekiskans Icon. Dessa två ord slogs samman och blev på ett mer talspråkligt sätt det slutgiltiga Veronica. Från början var innebörden "den sanna bilden". Orsaken till detta namns innebörd och skapelse är en gammal legend inom kristendomen där Veronica skall ha torkat av Jesu ansikte från blod då han bar korset. Medan hon gjorde detta, avbildades hans ansikte på svetteduken. Detta skildras i bland annat Mel Gibsons film The Passion of the Christ.

Där ser man.
Hejja mitt namn.

Fick låna en bil förut, en äldre 407 kombi. Men va skön den var att köra! Det fick mig att gärna dumpa mina lågprofil däck o gti motor, o skaffa mig en ordentlig bil som man åker bekvämt i.
407'a - 206'a= 1-0

Agilityn gick sådär. Abbie är en dammsugare... jag blir skogstokig när hon släpper allt hon håller på med för o sniffa omkring över allt! Men hon verkar skita i vilket. Nu jävlar blir de hårdträning. My way, or the highway.

Veckorna går fort.. imorrn är de torsdag redan!
8h jobb även då.. sen är de slappt resten av veckan... typ.
Får nog tillbaka min bil imorrn oxå.. goodie.

Gud va jag längtar till nästa helg, då jävlar ska de kalajsas för hela slanten. Ta mig tusan!
Nu har jag laddat länge o väl!!

PALLA!

Inga kommentarer: