måndag 25 februari 2008

Dags igen!

Jaha ja, nu är det måndag igen. Härliga måndag!
Då vet ni väl vad det är dags för?
Jajemen, det är dags att bli nyttig igen. Ända tills på torsdag.
Jag föreslår att vi äter frukt istället för kakor/godis.
Jag cyklade bort till affären förut. De känns alltid lite roligt. Man känner sig som 10 år igen.
Själv bunkrade jag upp med clementiner, kiwi och vindruvor!
Vindruvorna går väl nätt o jämt åt ikväll, så satans gott o lättätet.
Men lite kommer jag faktiskt att synda.
Blev 2 choklad muffins kvar igår, jag försökte verkligen trycka i mig dom allihop, men de blev äckligt tillslut. Så bäst gör jag i att äta upp dom så fort som möjligt. Visst?
O nu när vi är nyttiga allihop (ni är väl med mig??) så lagar vi nyttig o hälsosam mat. Idag fuskade jag o fick mat av mamma, det godkänns. Fisk med räkor o potatismos!
Imorrn ska jag laga mat, om jag hinner, blir lite tajt.

idag är den den 25'e, det betyder löning för oss som arbetar och det är även den dagen man känner sig som rikast i stan!
Tills man kommer hem o betalar räkningarna.
Jag passade iaf på o köpa ett par nya "släng o däng" skor, eftersom dom andra fick sätta livet till, plus att dom faktiskt tog in vatten när de regna redan innan.
Jag satsade på ett par helvita.
Smart drag! Enda anledning till detta var priset. Varför slänga ut en massa pengar på skor som man ändå kommer skita ner när man tränar hund o går på promenader o jobbar?
250 pix på stadium kändes alldeles förträffligt rätt i själen.
Men de ser ju ut som man klär på sig 2 panodil på fötterna när man går ut o går.
Jag tog en ordentlig runda med dom förut för o skita ner dom lite :P
Klockan är sex, som hon nästan alltid är när jag väl bloggar till det på vardagarna.
Inget konstigt med det.
Inatt drömde jag att jag bodde i mitt drömhus. Det var så fint! O det va sommar. O jag var lycklig. O det fanns hundgård, o köks-ö i köket, o jätte stor tv. Allt sånt där materiellt som man mår bra av. Minns ingen man i huset. Så jag hade väl lyckats med hela den bravaden helt själv :D

Cesar Millan pratar med hundar ikväll.
Det ska iaf jag titta på!



Det är inte bara matte o eventuellt hunden som får fnatt i det här huset.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina panodilskor!!!!Hähähä..Jag har köpt ett par vita på stadium 250:-Billigare på junioravd..tur man har små fötter;)

Nica Hansson sa...

Ameh shiiit assaaa, då har vi ju likadana skoooor! Man bah dööööör! :D

Anonym sa...

Att tolka utifrån tidigare kommentar. Tjejer med små fötter är bättre! Tjejer med stl. 40 går bort, dom kan vara transvestiter och är säkerligen dyra i matkostnad som en karl.

Bra blogg Nica, den håller en relativt jämn nivå. Den där bloggen med "B" i namnet gör skäl för namnet.

Dock så toppar en annan hundägarinna för tillfället den regionala bloggtoppen. Flickan spiller ut sitt liv likt en milkshake. Vänder, vrider och analyserar sina känslor på ett fängslande sätt.

/P.D

Nica Hansson sa...

P.D--> Om du får bestämma ja... o de får du ju... för du är bortskämd.. o läkaren har sagt att vi bör hålla med dig... annars blir du ilsken.

Anonym sa...

Min ser mer ut som..Ibumetin...svårt ord det där...

Anonym sa...

MINA skor alltså....Inte min sko..

Var bara det jag ville ha sagt!Nu ska jag ut o promenera,dock har jag ingen hund att aktivera och plåga den trött..Tar med mig Peter..kan ju låtsas att han är en ren.."jag är lapp o jag har mina renar.."Ok,ska sluta nu!

Nica Hansson sa...

Poppylol - I BU ME TIN! :)
Du är för härlig, gött att du föregår med hott exempel nu när vi ska va huritga! Hejja dig!