söndag 24 februari 2008

Jag tror jag hatar

.. söndagar.
Vilken värdelös dag.
Jag skulle såå gärna bara vilja lägga mig i soffan o glo på tv/film hela dagen o bara softa.
Men icke.
Varför?
Jo för det är ju måndag imorgon. O det betyder att jag inte har ro till att bara ligga o slöa. För gör jag det så kommer jag ju inte kunna somna ikväll.
As dumt.
Har hitills iaf sovit till 10 idag- rekord!
De va skönt. Somnade vid 00.30 igår så det blev ett par timmars sömn.
Drömde dock hemska mardrömmar, vaknade både kl 3, o kl 6 av att jag var genomsvettig. Nu kommer jag självklart inte alls ihåg vad drömmarna handlade om, men läskiga var dom tydligen.
Var var de jag sa P? :P
Sen fick jag mess från L som ville träffas vid 1 o släppa lös odjuren. Så de gjorde vi. Var ute o gick i 1½ timme. Så nu är både matte o hund helt slut igen. De blåser ju tamifan storm ute!!
Trodde hunden höll på o dö igår. Somnade ju på soffan vid 4. Sen fick jag besök vid 6, då var hon väl uppe o hälsade lite, sen gick hon o la sig i soffan igen. O där låg hon.. heeela kvällen. Som en klubbad säl. Tittade bara upp ibland med världens blick. Var ute o rastade lite vid 9, då va hon väl helt ok, men gick o lade sig återigen när vi kom in. Sov hela natten bredvid mig i sängen till 10 utan problem. Men när vi väl gick upp o ut så var hon fit for fight igen. Konstigt de där. Jag hävdar ett löp snart kanske. A running!
Melodifestivalen kan dra åt helvette. Vet inte varför jag ens angagerar mig i detta ståhej. Men de är på nåt sett en oskriven regel i min umgängeskrets att man ska titta på det :)
Det ända som är värt o se är ju min blivande bästa vän -Björn. vi ska bli soulmates o leva lyckliga precis hela livet.
Love him!
Jag skratta så jag tjöt (återigen? jag som aldrig gråter) när han sjöng låten till Carina Berg.
Jag tänker ta mod till mig o fråga chans. Borde fråga Måns oxå, för säkerhetsskull...

Kanske får med mig L till lydnaskursen sen! Vore ju toppenkul! Får hoppas de finns platser kvar.

Nu ska jag upp till mamma o hämta mat. Är inte social nog till att äta den där känner jag :P

Over and out. Nica - spoiled freaking shit kid.



(fick upp en bild på Ashlee Simpson när jag googlade bild
på "bortskämd unge"- jag är nöjd)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Din hund är fortfarande bara en valp inte så konstigt att den blir trött när du aktiverar den så mycket hela tiden. De är VÄLDIGT lätt att överaktivera en så pass ung hund. Låt henne också bara få vara den valp som hon faktisk är någon gång.

Nica Hansson sa...

Om du har synpunkter på hur jag hanterar min hund så tar jag mer än gärna emot tips o idéer på vad du tycker jag gör fel, eller vad jag bör göra annorlunda! Som förstahundsägare är det svårt o veta vad man gör rätt/fel o för mycket/för lite.
vhansson@hotmail.com -Adda på!

Anonym sa...

Javiist är Björn störtsköön. Vi spolade till o med tillbaka o hörde låten igen!!

Anonym sa...

Anonym-> Härligt med en hundexpert som kommenterar anonymt. Kan det vara så att du är bitter och inte lyckats med din egna hund?
Känner du ens Veronica? Har du träffat hennes hund?
B

Anonym sa...

Vem är nu "anonym"?
Valp? Nja, unghund skulle jag klassa Abbie som.

Mardrömmar? Nu hängde jag inte med, vad syftar du på?

Nica Hansson sa...

P: Jag tror det lär förbli en gåta vem anonym är. I think you know what I mean...? Hog dog!

Anonym sa...

Bästa Veronica...en valp mår inte bra av att aktiveras..den är ju ett barn och vill hellre ligga hemma och äta gott och tugga sönder allt pga understimulans..
Varför bry sig om sin hund?*undrar*

Nica Hansson sa...

Ja du poppan, där satte du huvvet på spiken! Jag går bara ut på promenader med henne 2-3 gånger i veckan oxå. Mer orkar hon ju inte med, den lilla... ;)