måndag 11 februari 2008

Konstigt nog...

...påminns jag av skoltiden när det är sånt här fint väder ute. Lite märkligt kanske.
Men jag tänker på när man skulle till skolan, o inte visste om man skulle ha jackan på sig, eller vara lite ball o köra med bara tröja :)
O likadant när man va ute på rast o körde kung/knekt/dam, basket eller hoppade hage med manicklar.
Måste googla manicklar o se vad man får upp för nåt, de va iaf vad vi kallade dom här små plast "S"-en o allt va de va som man hakade i varandra så de blev en ändå lång radda med plast grejer. O så kastade man dom i hagen, i rätt ruta förståss.
Those were really the days.
Gick en lagom lång promenad idag. Äntligen träffade jag på en amstaff, jag vet ju att de finns ett par här i byn, men alltid lyckats missa dom under alla promenader.
Självklart stog där även en fjortis brud med sin amstaff/mastiff korsning, som inte alls kom in med rätt energi kan man väl säga. Ställde sig över Abbie o började sen o jucka, flickstackarn va ju så späd att hon knappt orkade dra bort honom. Så jag fick ryka in jag med. Man blir lätt frustrerad. Sånt där beteende ska fet-bort! Som dom säger i hooden. Men de såg inte brudfan ut o fatta överhuvudtaget... "han är bara 8 månader!".. jo.. de är Abbie oxå. Det är ingen ursäkt.
De kommer bara leda till att han hamnar i storbråk med nån annan hund en vacker dag. Hennes problem! Abbie hälsade iaf på H's hund, som jag helt tappade namnet på.
Hälsade även på en liten pudel.
Jag är egentlige inte riktigt för att stanna o hälsa på andra hundar när man är ute o går.
Iaf så stannar inte jag folk o frågar om dom får hälsa. Men jag har lite svårt för o säga "nej" när nån annan stannar o frågar. Men men , dom får skylla sig själva, abbie är ju lite hårdhänt när de kommer till lek :P
Isabell ringde o skulle börja med Abbies halsband nu, kommer bli supersnyggt!
Baby hade tydligen börjat löpa igår. Får se o Abbie hänger på den trenden nu snart hon med då...
Så där ja, en hel blogg om bara hundar känner jag.
Ringde till stället jag var på intervju o tjatade lite, de visade sig iaf att dom inte var klara än så jag kunde fortsätta hålla tummarna!
I WILL!
Jag har faktiskt redan bestämmt att jag ska jobba där. Mentalt. Arbetstider o.s.v. Det är nog lika bra dom anställer mig...faktiskt.
Nu ska jag göra de vanliga:
Kolla lägenheter, o jobb, sen försätta mig i soffan.
Skulle bakat bröd, om de inte vore för att jag nästan käkat upp filmjölken. Attans.

Den spanska reven rev en annan reeeev...osto!

Inga kommentarer: