onsdag 13 februari 2008

Piuuu

Jag som hatar o ha mer än en viktig sak o göra om dagen är just nu uppe i högvarv.
Eller nae, nu ljög jag.
Jobbade.
Sen ringer pappa o har fått bilhaveri o kommer ingenvart. Tjipp o hej - nica får åka till åtvid för att hämta honom.
Va hemma runt halv fem.
Tog en lååång promenad med anna o kajsa. Kom hem nu. Vart ute typ 2 timmar. Givk upp till stallet o tog in lite hästar.
Veronica "no sudden moves" Hansson gjorde succé.
När vi skulle ta in dom två största hästarna så fick jag hålla bort elstängslet. Sen skulle jag ta över den ena hästen. O för o ens komma i närheten av dom så fick jag hoppa över en stor lerpöl, samtidigt som jag självklart "tjo'ade" till lite.
De va ju inte så populärt, för den ena damen fick för sig att stegra :)
Stackars anna o ha med sin en sån klant til medhjälpare.
"Man ska liksom inte göra några hastiga rörelser"
"Good to know!" :D"

Igår var jag iväg på hockey för första gången.
De va ju en hejdundrans match o se på.
Fick stryk med 4-0.
Vet inte om de va min grej riktigt. Hade väl förväntat mig lite mer känsla där uppe i publikum.
Supportrarna va igång riktigt i början, men sen efter HV gjorde första målet så stog dom som tysta möss. Blev riktigt besviken faktiskt. HV klacken körde på utan bara helvette, o inte många var dom. Pinsamt...
Sen tog jag ett kik på di däringa pompom brudarna.
Mindre etusiasm har jag nog aldrig skådat. Om ni bara hade suttit i en ring runt mig nu så skulle jag kunnat demonstrerat ungefär hur "tjo o tjim"- iga dom var.
O små. Säkert bara 17-18 år.
Nä! Ett par nicor hade lätt regerat pompom dansen o peppat upp hela cloetta center :D
Ni vet, så där i ren collage film- anda.
GOOOOOOOOOOOOO LHC! Wiiiihuuuu YEAH!
Musiken va riktigt bra, vi satt o digga dom få sekunderna de varade. Förutom när Lazee drogs igång... vem faaan? Oh ja, tidigare idag fick jag svaret på den frågan :P
Vet inte riktigt vad jag tycker om den låten...alls.
However, helt klart en kul upplevelse.
Gratis tackar man inte nej till.
Tänk på barnen i afrikat.
Sen var de ju ett helt företag o komma ut därifrån parkeringen...gaddäm!
Tog nog 40 min o komma hem till pickhulta.

Nu ropar maten på mig från micron.
Sen tänker jag DÖ HALALA!!!!
Fy fan va göött.

Imorrn är de torsdag.
Torsdagen den 14'e februari.
Jag tänker LÄTT köpa bakelse till mig själv.
Nån som känner sig sugen på den andra kan ju komma förbi!

Lejtör.


1 kommentar:

Anonym sa...

Din blogg är hemskt lik världens bästa blogg ibland. Förövrigt så är Lazee en skitbra låt...