onsdag 27 februari 2008

MovieMaker

Ska försöka mig på o göra en liten filmsnutt jag oxå.
Det är tydligen hett just nu :)
På doggen alltså.
Inte med mig inte... hoho.
Det blir alldeles för vågat si.
Regn idag igen. Lämnar det osagt. Skvälpte av mig igår så de räckte.
Ska spela på lotto idag igen. Gjorde det förra onsagden oxå, utan större vinst alls.
Otur i kärlek- tur i spel!
Hur fan kan man ha otur i båda då?
Men idag känner jag positiva vibbar, de kanske kan bli en miljon eller två!

Jag har en vän, som utan att nämnas vid namn säkert sitter o drar på smilbanden nu.
Hon är ordfacist.
Hon hatar när man stavar fel. Både på engelska o svenska.
Jag börjar bli mer o mer som hon känner jag :)
De kryyyper i mig såfort jag ser att nån stavat fel.. särksillt med E istället för Ä.
Har en, på senare tiden, godare bekant som även hatar särskrivningar.
Eller sär skrivningar, som jag skämtsamt brukar skriva.
Jag är ju av den skämtsamma typen.
Sånt går mig blankt förbi mina ögon. Tycker att vissa ord ser lika bra ut, särskrivna eller inte.
Jag vill verkligen verkligen flytta till hus.
Det har pratats mycket om hus nu ett tag, o jag är pepp!
Ett stort hus! Så man nästan får gå omkring o skrika efter varandra om man vill nåt.
Eller använda walkie talkies. O ett stort kök, där jag kan baka en herrans massa kakor, o laga mat ibland. O stor altan (allt ska egentligen va stort) o pool! Även den stor, gigantisk nästan.
Fanns ett sånt hus i Ledberg, inte långt från pickhulta!
Måste skaffa mig en man!! Som bor i hus! Det är dags för det nu nica. Det är de som fattas. O en volvo. Men vaff'. Detaljer Detaljer... Japaner japaner.

Snart ska jag springa ner o sno en tvättid.
Det är onsdagsnöjje på hög nivå!

1 kommentar:

Anonym sa...

Folk som inte kan stava bör ej blogga.
Feta människor bör ej vistas utom hus efter kl 17.

Finner du ej särskrivningen i ovanstående text bör du ej leva.