lördag 27 oktober 2007

Boosta självförtroendet 2007

Nyss hemkommen från valpkursen, o de gick galant!
Sånna dagar gillar vi!
Iofs så är hon ju ingen problemhund så de mesta funkar ju faktiskt.
Men man blir så himla rörd o känner sig så jävla duktigt när tränaren kommer fram o säger att hon tycker att det går jättebra för oss två o att vi har fin kontakt m.m
Då blir Nica o Abbie glada :) Matte är så stolt så stolt.
O nu när jag är hemma igen så inser jag hur jävla trött jag blev... det blir väldigt långa dagar när man går upp tidigt o ska jobba o sen iväg på eftermiddagen. Känns som klockan lika gärna kunde få va 19.00 nu. Men samtidigt skönt. Jag har varit så himla lat förr så det här behöver jag.
Kan fortfarande känna ibland hur latheten kommer smygandes. Jag kan t.ex tycka att det är SKIT jobbigt o ha en minimalisk sak o göra efter jobbet. T.ex ringa ett samtal, eller åka förbi o köpa nånting på vägen hem, eller vetskapen om att man ska träna kl 18.00, så himla töntigt o haka upp sig på, men sån är jag. Jag älskar sånna dagar när man kommer hem o vet att man inte har nånting planerat, inga "måsten". Det betyder inte för den sakens skull att jag måste ligga hemma o slöa hela eftermiddagen/kvällen, utan kan lätt dra iväg på nåt äventyr, så länge de inte är ett "måste". Spontan - det är jag de. Typ?
Ikväll ser de ut som om jag får fälja den röda tråden som löpt genom dom senaste... 3-4 lördagarna. Hemma själv o glo på tv/film. Det är bra skönt ibland, o ibland önskar man bara att man hade fler vänner :P
Idag vet jag inte vad jag känner, lita av båda tror jag.
Saknar gbg Anna (börja fan inte tjuta nu ;)) Inte för att vi umgicks speciellt spontant o jätteofta när hon bodde här, men hon är mäktigt saknad ändå. Bara den där "Hej, jag kommer upp till dig ikväll en sväng" Även om hon hängde med killen så var man alltid välkommen :) Hon är en riktigt " bry-sig-om'are". Även om hon (för min egen smak) kan gå överstyr o lägga sig i lite väl mycket ibland, sätta folk på "hat-listor" m.m :P
Men i grund o botten så vet jag ju att hon bara menar väl.
Så, en liten bit av bloggen tillägnad bara dig :D
Nästa helg så ses vi o då JÄVLAR ska vi kalajsa!
Sofie o Cilla med, offcourse!
Nehe, om man skulle slänga av sig skruttkläderna o känna av läget lite då... mat står högt på prio-listan känner jag.
Trevlig lördag på er andra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nämen inte ska väl jag få så många rader i din blogg...äsch...*skrapar med foten* Jag saknar dig oxå slickan!! O det är inte "hat-listor"...bara en liten "onda-ögat" *haha* Men en på listan fick faktiskt en chans, den andra kommer aldrig nånsin att få det, o den tredje vet du att jag troligtvis kommer att ändra uppfattning om! Kram o hej!