tisdag 9 oktober 2007

Hobbe takes over!

Nu anar katten oråd.
Han har hittils beslagtagit hundbädden jag köpte för några timmar sen. Den är hans. Den har han fått, så de så. Ingenting annat. (förnekelse)
Var i åtvid o köte bur nu ikväll.
Nica kan sällan göra saker utan o va pinsam, så även i detta fall.
Ringde o prata med kärringen som hade buren, försökte pruta ner den till 500:- men de gick icke.
Åkte i väg o tog ut pengar, självklart spottade den bara ut 500-lappar dagen till ära.
Tänkte ta ut pengar på vägen dit så klart.
Sen åkte vi o satt o prata o skit o när vi väl står framför huset kom jag ju på "Däm! jag har ju bara 500 med mig nu... " Kolla igenom plånkan o fick ihop till 550:- iaf. De borde ju gå, tänker jag som alltid är så snäll mot andra medmänniskor.
Skulle inte tro det Kerstin!
Hon blev nästintill svinsur o säger nåt i stil med "nehe du! Så där kan du ju inte göra, du kan ju inte komma hit utan pengar!!"
"men... de gick bara o ta ut 500-lappar i automaten, sen visste jag inte vart man kunde ta ut pengar på vägen hit" -försökte jag med.
Men icke. Glöm det. Lönlöst.
Fick åka iväg IGEN ner till nåt jävla centrum o plocka ut en hunka till. PINSAMT!
Som tur var hade jag ju min vapendragare B med mig som koppla på charmen till de grövsta, samtidigt som han fick in en snygg kommentar som skvätte lite extra salt i mina sår. Men i de stora hela måste jag väl tacka honom för att han räddade den pinsamma situationen :S
Nu har jag iaf en burjävel! en stor en! Hoppla va bra!
O pank är jag...
Men de får lösa sig.
"bara" typ 2½ vecka till lön ju... *host*
Nu är jag hungrig o helt slut o ska slänga mig i soffan o glo på desperata hemmafruar som jag redan missat 11 minuter av, tackvare mitt blogg beroende.
O för att stilla eran nyfikenhet. Säg tack!

Tack!

5 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=V26pfOesSEQ

Tänk på det du...

Ska se till att vi syns snart!

Anonym sa...

Pank och du blir hundägare på fredag?
SMS-lån och skulder here we go!

/PM

Nica Hansson sa...

Hur i h-e ska jag kunna veta vem "Vem annars" är tänkte du?! Jag har säkert miljoner av människor som läser min eminenta blogg, minst... *host*
Men jag antar att det är du S, med tanke på länken :P

Käften på dig PM, jag har redan allt som behövs för tillfället. O är de nåt jag har alldeles för mycket av så är de nedklankningar! Take it back!

Anonym sa...

Smslån och skulder, det låter mindre lockande förstår jag. Men välkommen in i hundträsket. Du har skaffat dig en av sveriges finaste amstaffar och hon kommer vara en riktigt bra första hund med tanke på den suveräna avlen. inge blandras skit eller hund med mental problem det där inte!
Sängen blir det nog fight över, tur du har en kampfkattsen!

Till nästa gång så tar du med 600 när man avtalat om 600 bagis!
mvh /BGS

Nica Hansson sa...

Käft...