lördag 13 oktober 2007

Lugna gatan

Ett lugn har spridit sig på Bohemsvägen, skönt.
Kunde somna igår trots allt.
Låg i soffan o gosa med hunden o kolla på tv, sen somnade vi...
Katten strök sig i närheten hela tiden o tjöta lite. Var tillomed nere o vände i famnen på mig, dvs ca 2dm ifrån hunden :) Men han tyckte nog att Abbie tog alldeles för mycket plats.
Släppte ut han tillslut, o sen gick vi o la oss. Abbie gick ett par varv runt sängen, gnydde till lite, sen gick hon o la sig i soffan igen. Hepp! Inga konstigheter där inte. Vaknade av att mobilen ringde vid 1, trodde självklart att hunden skulle vakna o flyga upp i sängen, men inte ett ljud. Passade på o gå upp o hämta in katten, men han var utom synhåll... " jaha, där drog han för gott.." tänkte jag.
Men när jag gick o la mig igen så hörde jag honom ute i trapphuset.
Smartjävlar som släpper in honom där, tänk om jag inte va hemma då? Då hade han ju fått vart där hela natten o lite därtill.. SUCK! In med katten som ditekt hoppa upp i sängen o sov.
Gick upp vid 7 imorrse, gick en sväng vid kanalen i nån halvtimme. Fyy faan för kyla... -4grader tror jag de var. Nu är vintern här ni!
Sen åkte jag in o jobba ett par timmar. Abbie fick va i buren, gick hur bra som helst.
När jag kom hem så tog vi med en boll o gick ner till fotbollsplan. Där blev vi väldigt välkommna av 2 jackrussels! Blev lite halvnervös först när jag såg dom komma spriongande emot oss, men Abbie satt lugnt o stilla, sen började dom hetsa henne som fan o när vi stått där o pratat en stund så släppte jag lös henne så hon fick leka av sig. Gick hur bra som helslt!
Fast hennes tik var inte lika faccinerad av en stor kluns som faktiskt slog rätt hårt med knytnävarna, så där fick sig Abbie en utskällning.
"Hon är sån jävla tjurkärring den där" Haha, sa matten.
Hon sa även ifrån när hanen o abbie lekte alldeles för mycket. "Nu fick de va nog, småbarn!" sa tiken.
Sen tog vi oss en liten promenad på kanalbanken, o nu ligger hon i sin lilla bädd här bredvid... som f.ö är alldeles för liten, hah! Fick för mig att hon inte skulle va SÅ stor :)
Nu ska jag ta de lugnt en sväng, glo på lite Heroes kanske.
Sen ska vi upp till mamma o hälsa på, men vi fick inte komma in :(
Får väl ta en promenad då.

Smell you lejters.

Inga kommentarer: