söndag 14 oktober 2007

Söndag

Just idag borde inte den här dagen kännas så tung, eftersom jag ska va ledig tills på onsdag.
Men den känns tung iaf.
Känner mig rastlös.
Hur kanman bli rastlös när man precis blivit med hund då?
Ja säg det.. lathet?
Var uppe vid 7 imorrse o gick en halvtimme. Vet inte varöfr jag satte klockan så tidigt, för var de nån som var trötto så var de Abbie.
Anyhow. Gick o la mig igen o sov till 10. Duschade, både jag o abbie faktiskt. Hon lukta så fruktansvärt mycket doggers :P Lite Dove fick göra susen, ska köpa hundschampo.
Gick som smort. Sen fick frisör Nica för sig att vi skulle föna henne så hon trokade lite snabbare, de gillades inte av båda parter. Den där mojjängen va bra läskig o lät inte alls vänlig!
Efter det gick vi ner till fotbollsplan o kasta lite boll.
Nu börjar hon verkligen o sätta sig på tvären... va ledsen man blir då.
Lyssnade inte alls på inkallning utan ville promt stå kvar o stirra ut kråkorna än o komma till mig o få godis. Hon har lite halvsvårt för o "fota" oxå som jag skrev igår. När vi går på tex asfalt genom "byn" så går de bra, men så fort vi går uppe vid kanalbanken eller nån annastans där de även kan lekas blir de svårt o få henne fokuserad. Valp-kurs nästa!!
Närmast på schemat idag står promenad med C vid 2, käka hos mamma vid 3, o sen in till B o gå promenad tillsammans med Nellie efter det tror jag. Skulle egentligen tränat vid 5, men orkar inte. Dum tid, mitt emellan eftermiddag o kväll.
Imorron ska hon veterinärsbesiktigas kl 10, kommer nog inte va några problem men bra att ha papper på.
Nu ska jag in på Brukshundsklubben o kolla valpkurser.
Svejs

Inga kommentarer: