onsdag 10 oktober 2007

Trött på folk!

Jag är så trött på folks negativitet.
"mja, hoppas de går bra då"
"Har du tänkt på det här då?"
"Du vet väl hur dyrt det är med det här?"
"Det är ju ingen bra första-hund, egentligen..."
Om de var nån som missade det så har jag faktiskt redan ett husdjur?? En katt! Ett ansvar!
Nej! Den kostar inte alls lika mycket som en hund varken i inköpspris (kan göra om de vore en raskatt, men Hobbe är ju bara en vanlig enkel kampfkatt) eller i levandspris (mat, motion, vet m.m) Kräver inte heller alls lika mycket sällskap och aktivering, MEN har jag ändå ett HUMM om det. Jag sitter ju ändå o skriver att jag VET att de inte är samma sak, eller hur?
Hobbe är försäkrad o jag vet vad som ingår o inte, o hur allt det där funkar. Tror ni inte jag tänkte till ett PAR hundra gånger innan jag ens skaffade honom? Just med tanke på vad de kan kosta om han tex får njursten (30 000:-), blir påkörd o skadad, en klo går av (1600:-exempelvis) Men ska man gå omkring o tänka o sen strunta i att skaffa hund, så ska man ju varken skaffa husdjur, familj eller hus. Tänk om huset går sönder o alla kostnader det kan orsaka. Tänk om barnen blir sjuka, eller t.om (hemska tanke) föds med nån missbildning man får ta hand om resten av deras liv?
Ja, ska man gå omkring o tänka så är de ju ingen jävel som kommer ta sig an nånting.
Jag skaffar mig en hund för att jag vill ha en hund.
Thats it.
Det är så jävla välplanerat de bara kan bli.
Jag såg t.ex inte bara en blandrashund på blocket som jag åkte o köpte, 10 minuter efter att jag tänkt tanken "om man kanske skulle skaffa..."
Inte kollat upp stamtavla, vad hunden kräver, hur stor den bli, hur mycket den utfordrar m.m
DÅ skulle t.om jag själv gå med på att folk kallar mig dum.
O för de andra så lät de precis samma sak innan jag skaffade mig Hobbe, då jag visste att jag var allergisk. Men säger nån nånting om vet.kostnader eller sånt nu? Inte ett ljud. Däremot får man höra att Hobbe är den bästa katten i världen :)
O de är precis vad alla kommer säga om Abbie sen oxå. Believe me ;)
Nog om detta.

Lästa i Corren om rökförbud på rummen, på skänningeanstalten.
Inte mer än rätt?
OM "fångarna" har fritt tillträde att gå utomhus o röka så är väl de hela inget världsproblem.
Vi andra sitter ju inte inne o röker på våra arbetsplatser, krogar, fik.. varför skulle dom?
End of disscusion.

Sen har vi debatten om dubbade vinterdäck.
Har fått mig en o annan lektion i just detta ämne av Herr S om jag inte missminner mig. O det finns ju inga belägg för att vi INTE skulle kunna byta ut alla dubbade, mot just Odubbade.
Mindre slitage på vägarna, mindre nedskräpning, tydligen bildas de nån konstig grej av partiklarna som slits ut ur asfalten som kan framkalla både de ena o de andra. Ända gången man igentligen behöver dubb är på IS underlag. Vilket vi sällan får till här hemma i svedala.
Så! FÖR ODUBBADE DÄCK!
hejja hejja hejja...

Nu ropar tvätten.
Jag hade knappt nåt tvättmedel kvar. Jag var olydig. Jag stal. Men bara lite. Så de knappt märktes. Tihi.

Cheerio.

Inga kommentarer: