måndag 15 oktober 2007

Oö oö oöoö!

"Den flickan! hon gör allt för o göra mig lycklig..."
Musiken sprudlar ut ur högtalarna här, inte ofta jag lyssnar på radio hemma, nästan aldrig faktiskt.
Var inne hos B igår kväll. Nica a.k.a Bullmamma'n bakade lite anananananaspaj!
Gott värre. Innan var vi ute på stångebro o kastade lite boll med Nellie, medan Abbie o P.Daddy's Lex lekte av sig lite. DÄM! Lex - där har vi en stor hund! Alla som gapar åt att Abbie kommer lägga på sig en 5-6 kilo till :) Kul o se dom där två, hon rulla runt som en liten kanonkula. O smutsigt blev det. Tur att vi badade morgonen till ära :P
Sen hemma hos B hade vi snark fest senare på kvällen. Hon kan dra timmerstockar den här hunden, o Nellie var inte mycket sämmre hon. Kul :) Kolla på film gjorde vi oxå, förståss. Nya Resident Evil, vi tyckte nog båda två att den va rätt käs, bara en massa blod o äckel aliens eller va man ska kalla dom. Så de fick bli Ensam Mamma Söker efter mycket övertygande från min sida. Inte direkt B's cup of tea, säger han *pfff*
Man kan ju inget annat än o älska denna underbara Conny. HAH!
Hur skön som helst. Garva så de dåna!
Anna skicka mess o blev nostalgisk när hon fick se Bergs slussar o kanalen (mina/våra hoods you know) Väl mött den 2-4 November!
Då blir de bösdej kalas för mig o C som båda fyller 24år i denne månad. Hon 7'e o jag 22'a.
Kollade på en annan konstig film efter det, som man tydligen var tvungen att ha humor för att uppskatta. Den va väl sådär, så humor är väl inte min starka sida, antar jag?
Så jag gjorde som alltid, somna.
Imorrse blev de upp i gryningen o fara hem med hunden en sväng. Hann faktiskt sova 1 timme här hemma innan de va dax o dra sig ut mot Gistad o Isabell.
Man har ju svart bälte i att räkna ut avstånd o tid, så självklart var jag ju 10 försenad. Typsikt!
Men hon hann ändå, vet'en ligger ju runt hus-knuten. Sjläv fick man inte följa med utan fick stanna hemma i huset o va barnvakt! :)
2 månaders bäsen började sjävklart storböla efter en kvart, höll i sig i 5min sen slocknade hon. Söt som få! Hanna, 2½ åringen va lugn o stillsam. Skön unge som refererar sig själv i andra person: "Hanna ska gå o kissa nu!" "Hanna är gullig!" o.s.v.
Sen kom hundarna o Isabell tillbaka o allt var i sin ordning. Lite röd i ögonen som jag skulle hålla koll på, annars ingenting. Tog en långfika o satt o snacka skit om killar o diverse annat man alltid kommer in på, sen ringde mamma o sa att jag skulle "komma hem o äta", kände mig som 7 år all over again. Men ska väl inte klaga, vad jag förstår?
Senare ska jag o mamma ut i skogen o vandra lite!
O efter de ska jag boxa skiten ur C ännu en gång ( o hon mig :S), jag är pepp!
Väl rutet?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lex säger: Sorry, va inte meningen att smutsa ner Abbie så där... men hon är ju så galet söt att jag inte kan låta bli att attack-gosa henne!

/PM

Anonym sa...

Glömde... Conny är ju min gamla barndomsvän! Tycker han visar sin absolut bästa sida i TV. Får han en sjuttis brännvin, då jävlar skulle det bli TV av världsklass! :) Ojoj, den mannen och sprit det är världens bästa kombination - Du äter som en kossa framstår som mjuka viskande kärleksord HAHA!

Nica Hansson sa...

*hehe* Ja dom är nog kära dom där två :)
Så de va du som låg bakom dom roliga "ryktena" om The Man Conny. Haha! Vilken kille!
Conny For President.