fredag 5 oktober 2007

Tänk om!

Tycker egentligen inte om meningar som börjar med: "tänk om!" men mycket sånt cirkulerar just nu.
Först o främst var jag o B o hälsade på en kennel igår med en massa puppies.
10 små små söta liv låg där o gnydde vid sin mamma, så söta!
O sen hade vi förstås stjärnan Abbie på 4 månader.
God damn! Jag föll pladask! Så himla söt, o lugn (!) trodde alla valpar skulle skutta upp i ansiktet på en o bita en i knäna, men inte Abbie inte :) Nej nej. Helt underbar!
Henne kan jag bli future owner till... herregud. Tänk om!!
Hela den här dagen, plus igår natt så har jag inte tänkt på nånting annat.
Gjort upp planer i huvvet på hur allt ska gå tillväga o hur jävla bra vi skulle få det.
Men samtidigt känner man sig osäker. Tänk om... Har ju aldrig haft hund innan. De kommer förmodligen ploppa upp saker som jag inte alls räknat med. Kostanderna är de framför allt jag måste kolla upp. Man är ju inte miljonär o än så länge vet jag ju bara vad de kostar o äga en katt (inte speciellt mycket) Försäkringar, vaccinationer, mat, vet-kostnader m.m
Ska försöka googla så mycket jag kan, sen har jag ju självklart nuvarande ägaren o fråga om saker o ting. Det känns jävligt tryggt. Bor ju inte så långt härifrån heller så de kommer ju kunna bli en del påhälsningar o så :)
Sen tänker man ju på sin fritid. MIN fritid är de absolut inga hinder för. Men man tänker ju på folk runtomkring, vänner, familjen o.s.v. Tänk om (!) dom inte alls gillar henne, eller vill att jag tar med henne när jag kommer. Då förlorar dom ju mig oxå! För de kommer ju tyvärr (?) bli så isf framöver, att det är jag o hunden. Hon kommer ju få va med så mycket de bara går.
Sen att man är själv oxå. Hade man vart två är de ju alltid mycket lättare o dela upp ansvaret. Men å andra sidan så, dom kompisarna jag har som har/haft hund har bara vart själva, o klarat av det galant. Jag har ju iaf 2-3 stycken som säkerligen skulle ställa upp o hjälpa till om man måste åka bort o inte an ta med henne. Men å andra sidan är jag inte borta ofta.. :P
"Du blir ju så låst!" säger många. O de stämmer ju förvisso. Ska man dra iväg utomlands (vilket jag bara gjort en gång hittils under mina 24 år) Eller åka iväg på nån weekend roadtrip (vilket jag vääldigt sällan gör) så måste man ju hitta nån som kan ta hand om henne så länge, eller hunddagis i värsta fall. De finns ju ALLTID en lösning. På nåt sätt...
De löööoosör saaaaaj...?
Jag tror inte de är många som skaffar hund som ens tänker igenom hälften av vad jag gör just nu. Kolla bara på blocket! "måste hitta ny ägare, p.g.a tidsbrist!"
Tänkte dom verkligen igenom innan dom skaffade hund?
Visst, saker o ting kan förändras, men tid får man väl ta sig?
Som sagt, jag jobbar heltid. Hon kommer o få va själv 4/h 2 gånger om dagen. De kommer jag ju inte ifrån. Men utöver det så finns ju all tid i världen. Man får ju prioritera.
O med tanke på hur jävla envis jag är med djur o ansvar så skulle jag kämpa in i det sista!
Jag har lyckats uppfostra ett kattskrälle som en hund för tusan :)
Allt går, bara man vill.
Det skulle väl va om hon verkligen vantrivs med att vara ensam dom timmarna, då funkar de ju inte. Måste ju ändå se till djurets bästa.
Så hipp, happ va mycket hundsnack de blev helt plötsligt!
Kommer iaf åka o hälsa på lilla skrållan igen SNART! O prata mer, se om dom tycker att jag passar som ägarinna!
Pratade nyligen med mamma om att skaffa hund. hon tyckte de va en mindre bra idé. Hel-dum idé tillomed. Med å andra sidan (räkna alla gånger) tyckte hon de va dumt att jag skaffade katt oxå, o nu har hon en själv :P Kommer lyssna mindre på henne va de gäller den saken.

Idag är de fredag igen. Heeeeelt sjukt va fort tiden går.
Kändes som jag var bakis i förrgår... men icke. De va ju 5 da'r sen!
Köpte lite kött o aioli på vägen hem, ska käka de o klyftpotatis ikväll tänkte jag... o godis :P
Dämn you Cloetta near by!
Lugn fredag med andra ord, ska se om jag hinner med några Heores avsnitt med!
Imorgon är de lördag, förstår ni. Då ska jag åter igen ÄGA arslet av dom andra i bowling.
Denna gång med C, paret från götet, o paret från Mäntorp. Det kommer bli svin kul!
Blir förmodligen ingen utgång efter det, är inge sucking on sprit o allmänt fattig.
Räknade ut att jag lagt ca 2000:- på kläder den här månaden :S
Dumt? Men jackan behövde jag faktiskt *host*
Så jag lever på 3 siffrigt belopp tills löning, hejja mig?

Min blogg är så otroligt populär att folk tjatar om uppdateringar här.

SÅ! NU! KLAR!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hoppla!
Du kommer bli en utmärkt ägare till Abbie och "tiden" och att man blir "låst" gör itne så mycket, man får sååå mycket kärlek tillbaka som hundägare.
jag tycker vi åker tillbaka på söndag och reder ut lite frågor då har du hela helgen på dig att googla. Lycka till i böööwlingen!