fredag 11 januari 2008

Egentligen måndag

Fast det är fredag. Är de inte för tokigt?
En hel vecka har gått... pang! Hur snabbt som helst.
Jag gillar verkligen humor... det är de bästa som finns. Små saker mest. Små kommentarer som bara är så klockrena. Kanske inte för alla, men för mig. Då kan jag nästan le så där mycket så läpparna spricker om man inte använt [läppsyl]. För oftast blir jag då så överaskad. Typ "nej fan va coolt, vi har ju exakt samma humor!" Det kan verkligen handla om små små ord vid rätt tillfälle. O då blir jag så glad så glad. För ibland kan man gå omkring o tänkta att "ingen är som jag" blablabla "ingen fattar egentligen min humor, dom bara skrattar för o va snälla" o så inträffar nåt sånt där o då tänker man att "Jo ta mig tusan bakifrån, de finns visst folk som jag!" De kan handla om en enkel nickning mot mig om nån annan säger nåt dumt. Äh svårt o sitta här o förklara, men aja. Jag gillar o bli positivt överraskad. Som killen på Jula lagret. Han är ju störtskön. Verkligen inte tillgjord, som andra kan va som promt ska prata med en för man råkar va en snygg städerska. Ni vet? Sånna som "Jaha, här kommer jag o klampar i din städning, höhö" eller varför inte klassikern "jaaa, gud vilket otacksamt jobb ni har alltså, här kommer jag o klampar där du precis städat" Utan han kan börja snacka om helt vardagliga saker. Eller kommentera nånting jag gör, fast på ett kul sätt. Sånna människor gillar jag. Dom kan verkligen "make my day" alltså. Sånna som inte försöker så himla mycket. Härom sistens disskuterade vi våran delade vårdnad om sop-setet. Det fanns nämligen bara ett då, o den var på min städvagn. O han var pedant o vill så gärna städa upp lite på lagret innan han gick hem varje dag. Så varje morgon jag kom dit så stog sop-setet ute på lagret hos honom. Det här var innan jul så vi snackade dels om vad vi skulle köpa i julklapp till setet, o för hur mycket, så de blev lika från båda. Om han skulle ha över jul, o jag över nyår o.s.v. O de där kom från ingenstans o båda bara hängde på o skämtade som fan hur länge som helst. Kul. Då är de kul o jobba. Finns inte många sånna människor. Eller dom kanske finns, men dom är alldeles för fina för o prata med städerskan. Synd. You don't know what you're missing.
Sökte lite nya jobb igår. Får se hur de blir med den saken.
Inget jag blev sådär "WOW!" över o söka, men ringer dom o man får komma in på intervju så kanske man fastnar desto mer.
Pappa har vart ute med Abbie 3 dagar i rad nu. Mamma säger att han tycker det är jätte kul. Själv sitter jag här med hakan nere i golvet ungefär. För de första är min pappa inte alls nån hundmänniska. Knappt kattmänniska. O för de andra så blev jag helpaff när han hade sagt till mamma "Va kul de ska bli sen när man kan cykla med henne!" o så hade han tydligen SPRUNGIT lite med henne... min pappa... springa?! Ni som är med i släkten vet ju hur ofattbart det är. Visst, han sprang mycket när jag var liten, uppe i spåret o så. Men de va ju typ 20 år sen.
Kul att aktivera pappa lite, de behöver han! Han är så nojjig nu när man börjat bli gamm.. äldre. Tror han har alla sjukdomar som finns o typ att han ska dö i övermorrn. Så han känner sig nog piggare efter dom här promenaderna. Han kunde fortsätta gå ut med henne varannan vecka när han jobbade kväll sa han. Haha. Vet inte vad jag ska säga. Kul, antar jag. Lite ovant. Vad är det nu ni vill ha? :P
Trött i ryggen som ett as. The work is killing me softly. Gillar inte att ligga på oregelbunden basis...
Ikväll är de ju Let's Dance. det kan man ju inte missa. typ.
Jag o Kalle (O marianne?) ska iaf se på't.
Ska försöka komma i säng ganska så skapligt ändå idag.
Även att de är sovmorgon imorrn. Tror jag kan behövat.
Fick mess av Anna i natt. Hon har blivit faster. Grattis! Välkommen i gänget :) De blir så konstigt när man vaknar så där mitt i natten o gör nånting. När man vaknar nästa gång så kan man helt ha glömt bort det. Tur att jag inte svarade då iaf, för de hade säkert inte vart sammanhängade överhuvudtaget. Jag vaknar hisskeligt lätt...

Trevlig Helg!

Inga kommentarer: